Tumblr kurucusu David Karp, Twitter gibi rakiplerini takipçi sayılarını açıklamak gibi performans belirleyen kriterlere sadık kaldıkları gerekçisiyle eleştirdi. Ve Tumblr’ın yeni yaratıcı işlere daha iyi ev sahipliği yaptığını ekledi.
Cannes Lions Festival’de rakiplerini eleştiren ve markalara mikro blog sitesinde nasıl kampanya gerçekleştireceklerine dair ipucu veren Tumblr CEO’su Karp, “İstatistik paylaşmıyoruz ve bu yüzden takipçi sayınız ve performansınız tüm dünyaya açıklanmıyor. Böylece küçük ama deneysel ve yaratıcı birşey denediğinizde takipçi sayınız çok az olsa bile sonuçta bir utanç yaşamıyorsunuz. Ve bunun takipçi sayısının çok olmasından daha önemli olduğunu düşünüyorum” diye konuştu.
Lions’ta genç reklamcılara ve pazarlamacılara seslenen Karp, sosyal ağlarda yapılan kampanyalarda çok daha fazla çaba gerektiren ve uzun süren büyük projelerden çok, küçük ve odaklı stratejiler izlemenin faydalı olacağını savundu.
Tumblr, internetteki geleneksel blog (günlük) sistemine, kattığı yeni nesil uygulamalar ve sosyal medya tabanlı içerikle yeni bir form vermeyi başardı ve kısa sürede bu sayede milyonlarca kullanıcıyı hızla kendisine çekmeyi başardı. Geçtiğimiz ay site, Yahoo’ya 1.1 milyar dolara satılırken CEO David Karp, dünyanın en genç zenginler listesine adını yazdırmayı başardı.