Performans pazarlama teknolojileri şirketi Criteo, Facebook şirketinin, yeni dinamik ürün reklamları sonucunda mobil kapasitesini genişlettiğini açıkladı.
Söz konusu yenilikler ile kullanıcılar masaüstünden mobile geçerken, Criteo reklamverenleri de Facebook’u mobil telefonlarında kullanan tüketicilere ulaşabiliyor ve böylece bütüncül bir Facebook Exchange pazarlama aktivitesi oluşturma imkanı elde ediyor.
Dinamik ürün reklamları sayesinde Criteo, Criteo Motoru’ndan yararlanarak akıllı telefonlar, tabletler ve masaüstü bilgisayarlar da dahil olmak üzere tüketicilerin Facebook’a erişmek için kullandığı tüm cihazlarda tavsiyeler ve akıllı teklif verme kampanyaları sunabiliyor. Seçilmiş Criteo reklamverenleri ile yapılan pilot programın sonuçları, dinamik ürün reklamlarına bağlı ortalama satışların, toplam satışların yüzde 6,2’sini oluşturduğunu ortaya koyuyor. Diğer tüm mobil kampanyaların toplamı ile karşılaştırıldığında Facebook uygulaması Haber Kaynağı, satış getirilerinin yüzde 24,5’ini oluşturuyor.
“Kullanıcılara doğru zamanda ilgili mesajlar iletebiliyor”
Konuyu değerlendiren Criteo Ürün Müdürü Jonahtan Wolf, “Diğer uygulamalarla karşılaştırıldığında insanlar zamanlarının çoğunu Facebook’un mobil uygulamasında geçiriyorlar, bu nedenle de Facebook mobil uygulaması, satıcıların müşterilerine ulaşmaları konusunda kritik bir önem taşıyor. Dinamik ürün reklamları sayesinde Criteo olarak bu kullanıcılara doğru zamanda, ilgili mesajlar iletebiliyor, müşterilerimizin tıklama sonrası satışlarını artıyor ve onlara güçlü reklam yatırım getirileri sağlıyoruz” dedi.
Facebook Türkiye’de lider oldu
Facebook Danimarka’da yaşlılar tarafından kullanılıyor
2014 verilerine göre ölçümlemedeki ülkelerin nerdeyse hepsinde 18 yaş üstü internet kullanıcıları arasında en büyük payı alan yaş aralığı 25-34 iken, en küçük payı 55+ alıyor. Danimarka’da ise şaşırtıcı bir şekilde genel durumun tersi geçerli. Facebook.com en çok 55+ yaş tarafından ziyaret ediliyor ve 18–24 yaş aralığı en küçük payı oluşturuyor.