Mobil pazarlamayla ilgili çok adımlı bir plan sunan Forrester, ilk aşamada mobil cihazlardan gelen trafiğin takip edilmesinin yer aldığına dikkat çekiyor. Ancak bu yapılırken de akıllı telefonlar ile tabletler bir arada ele alınmamalı. Pazarlama uzmanları tablet stratejilerini güçlendirirken, tabletlrden gelen trafiği ayrıca görmek isteyecektir. Cihazların ayrı olarak sınıflandırılmasının bir diğer faydası mobile özel uygulama geliştirme sürecinde de pazarlamacılara yardımcı olur.
Birçok pazarlama uzmanı trafiğin sayfa görüntülenmesinden ibaret olduğunu düşünür. Ancak bunun çok ötesinin düşünmeleri gerekir. Pazarlama uzmanları sadece trafiğe değil, mobil cihaz kullanıcılarının hareketlerine ve sayfa ziyaretinden sonra nereye gittiklerine de bakmalıdırlar. Örneğin bir araba üreticisi kaç kişinin test sürüşü talep ettiğine ve bu test sürüşlerinden ne kadarının satışa dönüştüğüne de dikkat edebilir.
Pazarlamacılar, ayrıca, kullanıcıların mobil uygulamada da nasıl hareket ettiğine dikkat ederek, kullanıcı deneyimini bir adım öteye taşımaya taşımalıdır. Mobil müşterileri ayrıştırabilmek için ayrıca gerçek zamanlı analitik kendilerine oldukça yardımcı olacaktır.
Daha önemlisi ise pazarlamacıların, farklı pazarlama adımlarını mobil analitik ile entegre edilmek için CIO’nun yardımını göz ardı etmemesi. Bu sayede çok yönlü dijital bir pazarlama stratejisi oluşturulabilir.
Bu yazı IT PRO’nun 182. sayısında yayınlanmıştır.
Birçok pazarlama uzmanı trafiğin sayfa görüntülenmesinden ibaret olduğunu düşünür. Ancak bunun çok ötesinin düşünmeleri gerekir. Pazarlama uzmanları sadece trafiğe değil, mobil cihaz kullanıcılarının hareketlerine ve sayfa ziyaretinden sonra nereye gittiklerine de bakmalıdırlar. Örneğin bir araba üreticisi kaç kişinin test sürüşü talep ettiğine ve bu test sürüşlerinden ne kadarının satışa dönüştüğüne de dikkat edebilir.
Pazarlamacılar, ayrıca, kullanıcıların mobil uygulamada da nasıl hareket ettiğine dikkat ederek, kullanıcı deneyimini bir adım öteye taşımaya taşımalıdır. Mobil müşterileri ayrıştırabilmek için ayrıca gerçek zamanlı analitik kendilerine oldukça yardımcı olacaktır.
Daha önemlisi ise pazarlamacıların, farklı pazarlama adımlarını mobil analitik ile entegre edilmek için CIO’nun yardımını göz ardı etmemesi. Bu sayede çok yönlü dijital bir pazarlama stratejisi oluşturulabilir.
Bu yazı IT PRO’nun 182. sayısında yayınlanmıştır.