Alibaba.com ile KOBİ’ler internetten ticareti sevdi

Cüneyt Erpolat - Alibaba.com Türkiye Ülke MüdürüAlibaba.com sitesinde  Türkiye’deki kullanıcı sayısı son iki yılda yüzde 100’e yakın arttı. Platforma üye olan şirketlerin yüzde 60’ı alıcı, yüzde 40’u ise satıcı konumunda. Alibaba Türkiye Genel Müdürü Cüneyt Erpolat, bu dağılım ile Türkiye’nin farklı bir profil sergilediğine dikkat çekiyor.
Çin merkezli, dünyanın en büyük şirketler arası e-ticaret platformu Alibaba, Türkiye’deki kullanıcı sayısını son iki yılda yüzde 100’e yakın artırdığını açıkladı. “2 yıl önce Türkiye’de 550 bin civarında kullanıcımız vardı. Şu anda 1 milyona dayanmış durumda” diyen Alibaba Türkiye Genel Müdürü Cüneyt Erpolat, 2009’da pazarda yer almaya başlamalarından bu yana en hızlı büyümeyi son iki yılda yaşadıklarını kaydetti.
Esas çıkış noktalarının küçük ölçekli şirketleri dünya pazarına açmak olduğunu belirten Erpolat, “Büyük ölçekli şirketler dünya pazarına açılma imkanını daha fazla bulabiliyor. Küçük ve orta ölçekli şirketler ise bu konuda desteğe ihtiyaç duyuyor. Bu nedenle Alibaba.com’un kullanıcılarının çoğu KOBİ’ler ve küçük ölçekli şirketlerden oluşuyor” açıklamasında bulundu.

Yerel pazar büyümeye başladı

Alibaba’nın dünyada ofis açtığı sayılı ülkeden birinin Türkiye olduğuna dikkat çeken Erpolat, “Türkiye, hem bulunduğu bölge hem de taşıdığı potansiyel açısından bizim için çok önemli. Bu nedenle Alibaba’nın dünyada ofis açtığı sayılı ülkeden biri konumda” diye konuştu. Alibaba’nın Türkiye dışında ABD, İngiltere, Malezya, Vietnam, Hindistan gibi 10’a yakın ülkede ofisi bulunuyor. Site, Tayland ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde de ofis açmaya hazırlanıyor. Alibaba’nın Türkiye’deki satış, pazarlama ve müşteri destek hizmetleri ise 2009 yılından bu yana Logo Yazılım tarafından yürütülüyor.
Erpolat’ın verdiği bilgilere Türkiye’de Alibaba.com üzerinden ticaret yapan şirketlerin profili, dünya genelinden farklılık gösteriyor. “Alibaba’da üye profilleri genelde yüzde 80’i alıcı, yüzde 20’si satıcı şeklinde dağılıyor. Ancak Türkiye’de bu oran yüzde 60’ı alıcı, yüzde 40’ı satıcı şeklinde. Ürünü bir yerden alıp katma değer yaratarak, tekrar satıyoruz. Türkiye bir çeşit köprü görevi görüyor. Bu açıdan farklı bir profil var” diyen Erpolat, Türkiye’den yapılan alış verişlerde lokal pazarın giderek ön plana çıktığına dikkat çekiyor: “Türkiye’deki üyelerin en çok ticaret yaptığı ülkeleri sıraladığımızda yerel pazarın daha üst sıralarda yer almaya başladığını görüyoruz. Alibaba.com sadece Çin’den ürün alıp, başka ülkelere satış yapılan bir mecra değil artık. Son 2,5 yılda yerel pazar da hızlı bir büyüme kat etti.”

Alibaba.com’da neleri satıyoruz?

  • Yiyecek & İçecek
  • Giyim
  • Yapı & İnşaat ürünleri
  • Tekstil & Deri ürünleri
  • Tarım ürünleri

Alibaba.com’da neleri alıyoruz?

  • Tüketici elektroniği
  • Makine ürünleri
  • Otomobil & Motosiklet
  • Ev & Bahçe
  • Yapı & İnşaat ürünleri

Bu haber IT PRO’nun 183. sayısında yayınlanmıştır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu