2014’te 1 milyarı geçen akıllı telefon satışı, harici şarj üniteleri satışını da yukarı taşıyor. ROMOSS markasını Türkiye pazarına sunan ERPA, satışlarında yüzde 100 büyüme bekliyor.
IMS Research tarafından yapılan araştırmaya göre harici güç adaptörleri ve şarj cihazları pazarı son iki yılda yüzde 20’e yakın bir büyüme kaydederek dünyada 1 milyar doları geçti. Bilgisayarlardan dijital kameralara kadar farklı birçok cihaz üzerinde kullanılabilen bu güç ünitelerinin satışını artıran esas unsur akıllı telefonlar. Dünyada 2 milyara yakın kişinin akıllı telefon kullandığı tahmin ediliyor. Telefon kullanım yoğunlukları da çeşitlenen uygulamalar ve özelliklere paralel bir şekilde hızlı bir artış eğiliminde. Evet, akıllı telefonlara giderek bağımlı geliyoruz ve bu nedenle de telefonlarımızın şarjının bir an bile bitmesine tahammülümüz yok.
Türkiye pazarına ROMOSS marka harici şarj ünitelerini sunmaya başlayan ERPA İletişim’in Genel Müdürü Nihat Erdal, harici şarj üniteleri satışlarındaki büyümenin akıllı telefon kullanıcı sayısıyla paralellik gösterdiğini onaylıyor. Kendisinin verdiği bilgilere göre Türkiye’de 11 milyonluk akıllı telefon pazarının bu yıl da yüzde 13 büyümesi bekleniyor. “GfK’ya göre 2014’te dünyada, bir önceki yıla göre yüzde 23 artış gösteren akıllı telefon satışları ilk defa 1 milyar satış barajını geçti. Geçtiğimiz yıl toplamda 1 milyar 228 milyon adetlik cihaz satışı gerçekleşti. 2015’te de büyüme bekleniyor. Bu mobil şarj üniteleri satışlarının kesin olarak artacağı anlamına geliyor” diyen Erdal, 2014 başında pazara sunmaya başladıkları ROMOSS markalı ünitelerin satışında yüzde 100 büyüme beklediklerini dile getiriyor. Erdal’ın ROMOSS güç ünitelerindeki 2015 satış hedefi 100 bin.
Yüksek kapasiteli ürünler tercih ediliyor
Erdal’ın verdiği bilgilere göre ROMOSS dünyada 40’tan fazla ülkede satılıyor. Marka, mobil şarj ünitelerinin yanında araç şarjı ve güç adaptörleriyle de biliniyor. Erdal, ROMOSS markalı ürünlerinin Türkiye’de ulaştığı düzey konusunda şu açıklamada bulunuyor: “Genel olarak yükselen satış ivmesine sahibiz. Pazardaki düşük kaliteli ya da sahte ürünler ile mücadele ediyoruz. Buna rağmen pazardan büyük payı almayı başardık. Çok kısa sürede 50 bin adetlik satışı yakaladık. Bunda ağızdan ağıza pazarlama yöntemi oldukça etkili oldu.”
Ürünleri teknoloji perakende zincirleri ve teknoloji mağazalarında bulmak mümkün. Erdal, 5200 mAh ve 7800 mAh kapasiteli harici şarj ünitelerinin en çok satılan ürünler arasında yer aldığını söylüyor. Erdal, şarj ünitelerine sadece son kullanıcıların değil, aynı zamanda şirketlerin de büyük ilgi gösterdiğine dikkat çekiyor. Erdal, “Toplu alımların genelde iki amaçla yapıldığını gözlemliyoruz. Birincisi saha personeli ağırlıkta olan firmalar, iç iletişimin kesintiye uğramaması için kendi çalışanlarına vermek üzere alıyorlar. İkincisi ise firmalar, düzenledikleri etkinliklerde veya müşterilerine hediye olarak vermek üzere toplu alım yapıyorlar” diyor. Şarj ünitelerinin hediye alternatifi olarak ciddi rağbet gördüğünü özellikle belirtiyor.
Alırken nelere dikkat etmelisiniz?
“Bugün akıllı telefonların maliyetleri 500 TL’den başlayıp 3 bin TL’ye kadar yükseliyor. Mobil şarj ünitelerinin, telefonlarımıza vereceği zararı veya yaratabileceği güvenlik risklerini düşünecek olursak harici şarj ünitesi alırken ucuz olanın değil, kaliteli olanın tercih edilmesi tüketiciye önemli bir fayda sağlayacaktır” diyen Erdal, satın almalarda dikkat edilmesi gereken unsurları şu şekilde sıralıyor: “Tüketicilere öncelikle ürünlerin kalite ve güvenlik sertifikalarını sorgulamalarını tavsiye ediyoruz. Garanti kapsamı ve teknik yeterlilik dikkat edilmesi gereken unsurlar arasında yer alıyor. Özellikle kalitesi düşük Çin’den gelen ve merdiven altı üretilen şarj cihazları, taşınabilir teknolojik cihazlara zarar vermek riski taşıyor. Piyasada ucuz fiyata satılan, garantisi olmayan, markasız ürünlerin tercih edilmesi riskli. Bu tarz cihazlarda mAh gücü olarak belirtilen güç kapasiteleri de genelde yanıltıcı. Şarj edilen ürünler zarar görebiliyor. Cihazların batarya ömürleri kısalabiliyor. Bu nedenle kaliteli, markalı ve garantili ürünleri tercih etmek gerekiyor.”