E-ticaret paketi sektörünün yenilikçi şirketlerinden Bilginet’in Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tolga Yücel, TÜBİSAD’ın geçtiğimiz günlerde açıkladığı e-ticaret verilerinin, e-ticaret altyapısı sağlayan şirketler tarafından çok iyi analiz edilmesi gerektiğini belirtti.
Bilginet’in Genel Müdür Yardımcısı Tolga Yücel, TÜBİSAD’ın 2014 verilerini temel aldığı raporunun e-ticaret sektörünün ana oyuncuları tarafından çok iyi analiz edilerek, iş dünyasının verimliliğini artıracak yeni ürünler ve paketler üretilmesinin giderek daha önemli bir hâl aldığını söyledi. Yücel: “Açıklanan veriler, ürün ve hizmet politikalarının değişmesi gerekliliğine işaret ediyor. Sektördeki en iyi tasarıma sahip mobil site çözümüyle ile bu mesajı aldığımızı gösterdik.”
“KOBİ ve işletmeler için çözüm üretmeliyiz”
Tolga Yücel, açıklamasında e-ticaretin bugünü ve geleceği ile ilgili tespitlerde bulunurken “E-ticaret sektörü %35 büyürken, çok kanallı perakendenin büyüme oranı %47… Bunun anlamı şu, e-ticaret paketlerini hazırlarken bu hedef kitlenin rahatlıkla kullanabileceği yeni ürün ve hizmet geliştirmemiz ve bu ülkede iş yapan tüm girişimciler için politika üretmemiz gerek. E-ticaretin, perakende içindeki oranı hâlâ %1,6… Biz konvansiyonel ticaret yapan esnaf, KOBİ ve işletmeler için çözüm üretmeye odaklanmalıyız. Bilginet olarak, bunun önemini son bir yıl içinde daha fazla kavradık. Her şeyimizi, bu misyona göre yeniledik. Bu değişime ayak uyduramayanlar, sektörde daha fazla top oynayamayacaklar” dedi.
“İleride avuç içimiz kredi kartı olacak”
Açıklanan veriler ışığında 18,9 milyar dolarlık bir pazarın geleceği noktada, mobil hareketliliği öngörmeyen e-ticaret paketi ve çözümlerinin yaşama şansının kalmayacağını belirten Yücel “Online alışverişin neredeyse %56’ya yakını akıllı telefonlar üzerinden yapılıyor. Mobil sitesi olmayan e-ticaret projeleri kaybetmeye mahkûm. Bu gerçeği önceden gördük ve Türkiye’nin tasarımı en iyi mobil sitesini bu ay itibariyle piyasaya sürdük. İleride avuç içlerimiz, gözlüklerimiz, saatlerimiz birer cüzdan veya birer kredi kartı olacaklar. Böyle bir geleceğe hazırlanıyoruz. İş dünyası gelirini nerede artıracaksa, biz de orada olacağız. Onların hangi inovasyona ihtiyacı varsa, biz onlar için bir çözüm ortağı gibi onlar adına piyasaya ilk olarak süreceğiz” diyerek girişimcinin daha fazla yanında olacaklarını belirtti.
İki bayram arası evlenilmez ama e-ticaret yapılır
Yeni kurumsal kimliğinde, bereket ve seçenek özgürlüğünü ifade eden “Nar”ı ana görsel olarak kullanan Bilginet, marka vaadini de “Hepimiz için E-Ticaret” olarak yenilemişti. Ayrıca yeniden tasarladığı e-ticaret paketlerinde; sınırsız trafik, e-mail hesabı, sınırsız web alanı, sınırsız depolama hizmeti ve sınırsız ürün çeşidinin girişine imkân tanıyan bir altyapı sunan Bilginet, yaz aylarında da iş dünyasının, KOBİ’nin ve esnafın yanında yer almaya devam edecek. E-ticaret paketleri ve çözüm ortaklarının ürünleri ile entegre kampanyalar sunan, Türkiye’nin ilklerinden mobil site temelli kampanyalar hazırlayan Bilginet, yaz ayları boyunca, KOBİ’ler için iki bayram arasını bayrama çevirmeye hazırlanıyor.
Ülkenin, her şartta gelişmesi için e-ticaretin rolünün çok önemli olacağını söyleyen Tolga Yücel “Biz Türkiye’ye ve iş dünyasının potansiyeline inanıyoruz. Bu potansiyelin gelire ve büyümeye dönüşümüne aracılık etmek için KOBİ’lerin ve işletmelerin yanındayız. E-ticarete yapılacak yatırım, katma değerli üretime geçişin hızlanması için olumlu bir kelebek etkisi yaratacak” diyerek mobil bir devrime hazır olduklarını belirtti.