LG Electronics 2015’in üçüncü çeyrek döneminde Beyaz Eşya ve İklimlendirme tarafında oldukça başarılı sonuçlar elde etti. Akıllı telefon ve TV pazarındaki zorlu rekabet şartları ise genel performansı dengeledi.
LG Electronics, 2015’in üçüncü çeyrek dönemine Beyaz Eşya ve İklimlendirme Bölümü’nde gerçekleşen güçlü işletme karlılığıyla birlikte 106,76 milyon dolar toplam kar elde ettiğini açıkladı. Ayrıca TV ve akıllı telefon pazarlarında yoğunlaşan rekabete rağmen LG’nin üçüncü çeyrek dönemdeki satışları bir önceki döneme oranla yüzde 0,7 oranda artarak 12 milyar dolara ulaştı. Aynı zamanda işletme karlılığı da bir önceki döneme göre artarak 251,5 milyon dolara ulaştı.
LG’nin Ev Eğlence Bölümü üçüncü çeyrek dönem için Kuzey Amerika, Latin Amerika ve Bağımsız Milletler Topluluğu gibi bölgelerde UHD ve OLED TV pazarlarında gerçekleşen yüzde 9’luk artışla birlikte 3.67 milyar dolarlık gelir açıkladı. Bunun yanında bir önceki çeyrek döneme oranla maliyet yapısı ve ürün çeşitliliğinde yapılan iyileştirmelerle birlikte karlılık daha da artırıldı. Dünya çapında hafif şekilde ilerleyen TV talebine göre pazar stratejisini şekillendiren LG, Premium TV ürünlerine odaklanırken maliyet konusundaki rekabetçi yaklaşımını devam ettirmeyi planlıyor.
LG Mobil İletişim Bölümü, bir önceki çeyrek döneme oranla yüzde 6’lık artışla küresel olarak 14,9 milyon adet akıllı telefon teslimatı yaptığını açıkladı. Kuzey Amerika Bölgesi’ndeki satışlar yüzde 12 artmasına rağmen bölümün toplam geliri bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7, bir önceki yıla oranla da yüzde 21 oranda azalarak 2.89 milyar dolar olarak gerçekleşti. Kore pazarında, üst seviye telefonlara yönelik talebin azalmasının bu duruma büyük etkisi olduğu açıklandı. LG, gelişmiş LG V10 ve fiyat avantajlı Nexus 5X akıllı telefonları ile ürün çeşitliliğini artırarak dördüncü çeyrekte daha iyi sonuçlar almayı hedefliyor.
LG Beyaz Eşya ve İklimlendirme Bölümü güçlü bir finansal çeyrek dönem geçirerek yüzde 4 artışla 3.55 milyar dolarlık satış gerçekleştirdiğini açıkladı. Bunun yanında bölümün bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 420’lik bir artışla 210,1 milyon dolarlık işletme karlılığı elde ettiği açıklandı. Kuzey Amerika ve Kore’de gerçekleşen güçlü satış rakamlarıyla buzdolabı alanındaki işletme karlılığı gelişmekle beraber, LG’nin eşsiz Twin Wash sistemli çamaşır makineleri sayesinde gelişmiş kar marjı elde edildi. Dördüncü çeyrek dönem sonuçlarının ise, dönemsel etkiler ve döviz kurlarındaki değişimlerden etkilenebileceği açıklandı.
LG’nin Otomotiv Malzemeleri Bölümü ise otomobil bilgi-eğlence sistemleri alanındaki büyümenin katkısıyla geçen yılın aynı dönemine oranla satışlarında yüzde 6’lık artışla 409,41 milyon dolarlık gelir etti. Araç mühendisliğinden elde edilen gelirler Rusya ve Malezya gibi gelişen pazarlarda yaşanan durgunluktan dolayı aynı seviyede kalırken, elektrikli araçlar ve otomotiv elektroniği bileşenleri alanlarındaki Ar-Ge yatırımları çok az miktarda bir faaliyet zararıyla sonuçlandı. LG geçtiğimiz dönemde dizel araçlarla ilgili yaşanan sorunların önümüzdeki dönemde elektrikli araçlar ve elektronik araç bileşenleri pazarlarına olumlu katkı yapmasını bekliyor.
15