AMD, gelecek Polaris mimarisi tabanlı Radeon RX Serisi grafik kartlarını Taipei’de gerçekleştirilen Computex 2016 fuarı kapsamında düzenlediği etkinlikte tanıttı.
Tanıtılan Radeon RX 480 grafik kartının 4GB sürümü sadece 199 dolar fiyat etiketine rağmen, üstün sanal gerçeklik (VR) performansını, gelecekteki ihtiyaçlara da hitap ederek sağlıyor. Resmi olarak 29 Haziran’dan itibaren pazara sunulacak olan grafik kartı 500 dolar seviyesindeki kartların sunduğu performansı yarı maliyete sağlamasıyla dünyadaki en uygun üst seviye VR performans kartı olacak.
Sanal gerçeklik teknolojisinin benimsenmesindeki en büyük engel olarak görülen maliyetler AMD’nin Radern RX Serisi GPU’ları ile artık sorun olmaktan çıkacak. 199$’dan başlayan tavsiye edilen satış fiyatlarıyla pazara sunulacak olan kartlar ile AMD VR teknolojisinin benimsenmesini önemli bir şekilde hızlandırmayı ve VR ekosistemini güçlendirmeyi planlarken maliyetlerin azalmasıyla toplam PC VR pazarının büyümesi ve VR başlıkların satış fiyatlarını düşmesi hedefleniyor.
Bütçeye uygun sanal gerçekliğe hazır masaüstü sistemler ve dizüstü bilgisayarlar: AMD Polaris mimarisi üzerine geliştirilmiş grafik kartlarının VR’a hazır masaüstü ve dizüstü bilgisayarlarda maliyeti azaltarak toplam hitap edilebilir pazarı 10 sene içinde 100 milyon tüketiciye çıkartması planlanıyor.
Sanal gerçekliği herkes için erişilebilir kılmak: VR’a hazır ortalama bir masaüstü sistem maliyetinin 999 dolar’dan başlaması sebebiyle perakende, VR satışları için çok verimli bir kanal olamadı. Radeon RX Serisi grafik kartları sayesinde orijinal malzeme üreticileri (OEM) daha uygun maliyetlere perakende kişisel bilgisayar pazarına uygun VR’a hazır sistemler üretebilecekler.
VR geliştiricileri ekosisteminde büyüme: VR teknolojilerinin ana akım tüketiciler tarafından benimsenmesinin geliştiricilerin VR’a olan ilgisini artırması bekleniyor. Geliştiriciler ekosistem dahilinde popülerliklerini artırmak isterken yeni çıkacak eğitim, eğlence ve üretkenlik uygulamalarından en fazla fayda sağlayacak olanlar ise yine son kullanıcılar olacak.
Sanal gerçekliğe giriş maliyetini düşürmek: AMD, Polaris mimarisi tabanlı grafik çözümleriyle desteklenen VR’a hazır bilgisayarların tüketicilerin VR’ı benimsemesini, ekosisteme olan geliştirici ilgisini, üretilen başlık miktarını ve dolayısı ile sanal gerçeklik ekosisteminin büyüme hızını önemli miktarda artırmasını ve zaman içinde VR’a giriş maliyetini düşürmesini hedefliyor.
Radeon RX Serisi, AMD’nin yeni grafik mimarisini yüksek hacimlerde pazara sunarak yakaladığı pazar payı kazanma ivmesini devam ettirmeye yönelik “Su Damlası” stratejisinin ilk adımını oluşturuyor. 2016 Mayıs ayında Mercury Research yayınladığı raporda 2016’nın ilk çeyreğinde AMD’nin ayrık GPU pazarında 3.2% pazar payı kazandığını açıkladı. Radeon RX Serisi ürün ailesinin grafik kartlarını yükseltmek için 100-300 dolar arası bir meblağ harcayan 13.8 milyon bilgisayar oyuncusu ve ayrıca bilgisayar oyuncularının %84’ünü oluşturan rekabetçi ve AAA oyuncularından oluşan büyük bir gruba hitap edecek. AMD, Polaris mimarisi tabanlı Radeon RX Serisi grafik kartları ile önemli miktarda performans artışı ve verimliliği, ilgi uyandıran VR deneyimleri ve bu fiyat etiketiyle daha önce mümkün olmayan özellikler sunarak kendi sınıfında oyunculuk deneyimini yeniden tanımlamayı hedefliyor.
Konu hakkında görüşlerini belirten AMD Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Radeon Teknoloji Grubu Baş Mimarı Raja Koduri, “VR’ın sarmalayıcı işlem alanında gelmiş geçmiş en heyecanla beklenen gelişme olduğunu düşünüyoruz. AMD Cinema 2.0 vizyonuyla sarmalayıcı deneyimlerin geleceğini 2008’de görmüştü. İnsanlığı VR ile sarmalamak ve bağlamak istedikçe, maliyet bu teknolojilerin evrensel hale gelmesinde en büyük engel olarak karşımıza çıkıyor. Radeon RX Serisi VR kullanımını büyük bir seviyede artıracak eski nesil ürünlerden çok farklı bir teknolojiye sahip.” diye konuştu.