Klasik BT projelerine oranla büyük veri projeleri çok daha başarısız olma eğilimi gösterirken, dijital dönüşümün önemli bir parçası olan büyük veri projelerinin başarılı olması için yapılması gerekenleri EMC ve IDC açıklıyor.
EMC Corporation ve IDC Türkiye işletmelerin dijital dönüşüm ve büyük veri projelerinde ne gibi zorluklarla karşılaştıklarını, nasıl önlemler alması gerektiğini açıkladı. IDC Türkiye’nin açıkladığı bilgilere göre, Türkiye’deki CIO’ların öncelikleri arasında 3 konu öne çıkıyor; var olan hedeflere ilerleyişin sürdürülmesi, analitik çözümlere daha güçlü penetre olmak, mobil iş zekası çözümlerine geçebilmek.
IDC Türkiye’nin rakamlarına1 göre, CIO’ların yüzde 55’i dijital dönüşüm konusunda projelerini sürdürüyor. Yüzde 82’si ise dijital dönüşümde CEO’ların desteğinin çok önemli olduğunu vurguluyor. CIO’ların gelecek yatırımlarındaki önceliklerine bakıldığında ise analiz, kurumsal mobilite ve gelişmiş teknoloji ilk üç sırayı alıyor. Bu üçlüyü ise sosyal iş ve büyük veri takip ediyor.
IDC Türkiye Ülke Müdürü Nevin Çizmecioğlu, dijital dönüşümün önündeki en önemli engelleri şu şekilde sıralıyor:
• Bütçelerin dondurulması ve yükselen kur nedeniyle düşen satın alma gücü,
• İnovatif yeterlilik ve tamamlayıcı ekosistemin eksikliği,
• BT ihtiyacı ve tedariki arasındaki dengesizlik
• Projelerin uygulanmasındaki zorluklar
Fortune 500’ün yüzde 85’inin büyük veri projelerinde başarısız olması öngörülüyor
Klasik BT projelerine oranla büyük veri projeleri çok daha başarısız olma eğilimi gösterirken EMC Danışmanlık Hizmetleri EMEA Büyük Veri ve Hızlı Veri CTO’su Mark Sear, modern iş zekası ve analitik çözümlerinin çok daha karmaşık olduğunu belirtti. Sear, “1854 yılında veri analitiğinin ilk örneği olarak kabul edilen projede yalnızca Londra haritası üzerindeki noktalar kullanılmıştı. Oysa günümüzdeki projelerde çok boyutlu analitik ve pazar, ürün ile müşteriden gelen birçok farklı veri kullanılıyor. Birbirine hiç benzemeyen, gerçek zamanlı ve öngörücü veri çeşitleri büyük veri işinin temelini oluşturuyor” dedi.
Yapılan anketlere göre, klasik BT projelerinin başarısızlığa uğrama oranı yüzde 25’ken, büyük veri projelerinin yüzde 44’ü hayata geçmeden iptal ediliyor. Bununla birlikte Fortune 500’de yer alan şirketlerin yüzde 85’inin büyük veri projelerinde başarısız olması bekleniyor.
“Büyük verinin nerede işe yarayacağını tespit etmek gerekiyor”
Mark Sear işletmelerin büyük veri ve veri analitiği projelerinin neden başarılı olamadığını ve neler yapması gerektiğini şu şekilde açıklıyor:
“Başarısızlığın birçok sebebi olabilir. İşletmelerin yaptığı önemli hataların başında çok büyük bir ölçekte, çok kısa sürede değişebilecekleri algısı yatıyor. Oysa şirketlerin bir büyük veri stratejisi yerine büyük veriyi güçlendirecek bir iş stratejisine ihtiyaçları var. İşletmeler bir büyük veri projesiyle tüm her şeyi aynı anda elde etmeye çalışmak yerine işindeki hedefe ulaşmaya odaklanmalı. Ayrıca işletmelerde BT birimleri ile iş hedeflerini gerçekleştirmekle yükümlü kişilerin çok daha koordine çalışmaları gerekiyor. Büyük veri projelerinin başarılı olmasının temelinde bu yatıyor.”
Sear’a göre, büyük veri projelerinde başarılı olmak için öncelikle, büyük veri analitiğinin nerede ve nasıl iş stratejisine yararlı olabileceğini belirlemek gerekiyor. Bu sayede dijital dönüşüm yolculuğunun doğru başlaması için gereken tespitler yapılabiliyor. Örneğin web sitelerinde kullanıcı hareketlerini ölçümleyerek detaylı bir veri analizi gerçekleştirmek dönüşüm oranını 3 katına çıkarabiliyor.