18 Şubat 2020 tarihinde Wyndham Levent Otel’de düzenlenen Huawei Developer Day etkinliği, birçok ilkleri barındırması açısından kurumsal teknoloji dünyası için çok önemli. Huawei tarafından açıklanan yeni iş modelleri, geliştiricilerin ve mobil dünyaya yönelik uygulama geliştiren şirketlerin önünü açacak. Huawei’nin kendi mobil uygulama mağazası AppGallery üzerinden tüm dünyadaki milyonlarca kullanıcıya erişebilecek olan şirketler, aynı zamanda Huawei cihazları tarafından sunulan iletişim, yapay zeka ya da görüntü işleme teknolojileri ile iş süreçlerine katma değer katabilecekler.
Huawei Developer Day etkinliğine Türkiye’nin önde gelen şirketlerindeki uygulama geliştiricilerin yanı sıra, perakende, finans, üretim, eğitim gibi farklı sektörden CIO’lar, CTO’lar ve mobil uygulama birim yöneticileri katıldı.
Etkinliğin açılış konuşmasını Huawei Türkiye Tüketici Elektroniği Grubu Ülke Müdürü Seth Wang yaptı. Huawei AppGallery’nin sürekli geliştiğini ve bu çerçevede geliştirici şirketler ile birlikte çok daha büyük bir ekosistem kuracaklarını belirten Wang şöyle dedi; “Hedefimiz akıllı telefon kullanıcılarına daha kaliteli ve zengin bir deneyim sunmak. Huawei Mobil Servisleri daha akıllı, daha hızlı ve daha sorunsuz bir uygulama deneyimi sunacak. Türkiye, Huawei Mobil Servisleri için önemli bir ülke çünkü Ar-Ge merkezimizde farklı ülkeler için çözümler geliştiriyoruz. Türkiye, HMS gelişimi için dünyanın merkez ülkelerinden biri oldu ve yine Türkiye denizaşırı ülkeler için Ar-Ge Merkezi üssü olacak. Ve size, Türkiye için hali hazırda 50 milyon TL destek primi ayırdığımızı söylemek istiyorum” dedi.
Huawei Türkiye Tüketici Elektroniği Grubu Mobil Eko Sistem İş Geliştirme Müdürü Kaan Arlı, güçlü bir geliştirme stratejisi ile yola çıktıklarını belirterek şöyle dedi: “2019 yılında Huawei olarak tüm dünyada 240 milyon adet cihaz sevkiyatı gerçekleştirdik. Geçtiğimiz yıl ticaret savaşlarının bir parçası olarak yaşadığımız boykot sonrasında küresel olarak zor duruma düşeceğimiz öngörülmüştü. Buna rağmen Huawei bir önceki seneden çok daha fazla cihaz sevkiyatı yaparak bu öngörülerin ne kadar yanlış olduğunu gösterdi.”
1+8+N Stratejisi
Huawei’nin tüm cihazları ile birlikte geliştiricilerin ve şirketlerin iş uygulamalarında önünü açacağını belirten Arlı, yeni stratejilerini şöyle anlattı: “Huawei Mobil Servisler olarak bundan sonra 1+8+N stratejisi ile hareket edeceğiz. Burada birincil önceliğimiz ve merkeze oturttuğumuz şey akıllı telefonlar olacak. Huawei’nin üretmiş olduğu diğer cihazları ise 8 farklı segmentte akıllı telefonları merkez alarak konumlandırıyoruz. Bu cihazlar arasında diz üstü bilgisayarlar, akıllı saatler, tablet, kulaklık ve diğer giyilebilir aksesuarlar bulunuyor. Son halkada bulunan N ise sonsuz bir seçenekler listesini ortaya koyuyor. Bundan sonra farklı geliştiricilerin oluşturduğu arabirimler sayesinde Huawei dışı cihazlar ile konuşabilecek, iş uygulamaları geliştirebilecek ya da farklı katma değerli servisler yaratabileceğiz. Bu sayede cihazlar arasındaki iletişim giderek daha da etkili ve güçlü hale gelecek. Tüm bunları Huawei Mobil Servisler deneyimi çerçevesinde genişletmek istiyoruz. Örneğin şu anda bir Huawei telefon ile Huawei MateBook dizüstü bilgisayar arasında veri transferi yapmak için kablolara ya da karmaşık protokollere ihtiyacınız yok. Huawei Share sayesinde bu işlemleri çok kolay bir şekilde yapabilirsiniz. Aynı kolaylığı ekosistemimiz içerisindeki tüm paydaşlarımıza sunmak istiyoruz. İş dünyasının bu teknolojilerden yararlanabilmesi için geliştiricilerimiz ile birlikte bugün toplanmış bulunuyoruz.”
Tek uygulama tüm cihazlarda çalışacak
Huawei App Multiplier cihazları arasında mükemmel bir uygulama geçiş uyumu olacağını belirten Arlı şöyle dedi; “Android ekosistemi için geliştirdiğiniz uygulamaları çok kolay bir şekilde tüm Huawei cihazlarda kullanabilir hale getirebileceksiniz. Akıllı telefonlar için geliştirdiğiniz uygulamalar çok hızlı ve ek geliştirme süreçlerine girmeden kolayca tabletlere, dizüstü bilgisayarlara ya da gelecekte göreceğiniz katlanabilir ekranlı cihazlarımıza adapte olabilecek. Değişen ekran oranları için ayrı geliştirmeler yapmak zorunda kalmayacaksınız. Müşterileriniz için geliştirdiğiniz alışveriş, bilet satış ya da haber uygulamalarınızı farklı cihazlarda kolayca kullanabileceksiniz.”
N ekosisteminin bir parçası olun
N ekosisteminde her türlü cihaz ve arabirim ile iletişimin gücünü katlamak istediklerini belirten Kaan Arlı bu konuda DJI markasını örnek olarak verdi. “DJI ürünleri video ve drone konusunda dünyanın lider markası arasında. DJI markası ile yaptığımız işbirliği çerçevesinde Huawei Share kullanılarak tüm çekimler kolayca Huawei cihazlar içerisine aktarılabiliyor. 1+8+N ekosistemi içerisinde her marka ile farklı işbirlikleri yapmaya açığız. Türkiye’deki iş uygulamalarının bu ekosistem sayesinde ciddi fark yaratacağına inanıyoruz.”
Uygulamanız Öne Çıksın
Kaan Arlı, Huawei’nin resmi uygulama mağazası AppGallery’de yer alacak olan uygulamaların daha kolay bir şekilde ön plana çıkarılabileceğini belirterek şöyle dedi: “Global bazda yaptığımız çalışmalar sayesinde bir dosya paylaşım uygulaması 2 ay içerisinde 4 milyon indirmeye ulaştı. Yine bir oyun uygulaması, yaptığımız çalışma sayesinde kısa bir sürede rakip platformun gelir modelinin yüzde yirmisine ulaşmayı başardı. Asistan uygulamamıza dahil olarak çok daha fazla müşteriye ulaşmanız mümkün olacak. Örneğin bir havayolu şirketi buradan kolayca bilet satabilecek, ya da alışveriş siteleri yeni müşterilere asistan entegrasyonu ile çok daha hızlı ulaşıp onlara servis sağlayabilecek.”
Gelirin büyük bölümü geliştiricinin
Huawei’nin bir cihaz şirketi olduğunu belirten Kaan Arlı, rakip platformlara nazaran çok daha iyi bir gelir modeli sunduklarını belirterek şöyle dedi; “Huawei Mobil Servisleri içerisinde yer alan uygulamaların satışı ya da sunduğu hizmetlerden oluşacak gelirlerin %85’i ilgili geliştirici şirkete ait olacak. Huawei rakiplerinden çok daha yüksek gelir paylaşımı yapacağının sözünü veriyor ve bu oran hep rakiplerden çok daha yüksek olacak.”