COVID-19, işletmelerin dijital dönüşüm yaklaşımları konusunda itici güç sağlarken, yapay zeka ve büyük veri gibi teknolojilerin hayati önem kazandığı görülüyor…
Tüm dünyayı etkileyen koronavirüs salgını, her büyüklükte işletmeyi birçok farklı konuda hızlı karar almak zorunda bıraktı. Çalışan sağlığı, tedarik zinciri, operasyon süreçleri gibi teknik kararlar kadar, iş sürekliliğini sağlayabilmek için gereken adımların atılabilmesi, dijital dönüşüm
yolculuğunda ilerlemiş kurumlar için daha kolay oldu. İşletmeler, dijital dönüşüm için gereken yenilikleri oluşturmaya ve uygulamaya başlasalar bile, sürecin kendileri için ne anlama geldiğini tam olarak tanımlamakta zorlanıyorlar.
Yaşadığımız global sağlık krizinin bu süreci hızlandırması, “Yeni normal” olarak adlandırılan salgın sonrası dönemdeki değişikliklerin de ateşleyicisi olacağı düşünülüyor. Hitachi Vantara Türkiye Genel Müdürü Önder Sönmez, kurumların yaşadığı dijital dönüşüm süreçlerini “2020 yılında, müşterilerin dijital dönüşüm yolculuklarını daha iyi tanımlayacaklarını ve bu yolculukta birlikte ekonomik, çevresel ve sosyal değer yaratabilecek iş ortaklarını da belirleyeceklerini öngörüyoruz. İş ortakları ise, çok önemli değişimleri içeren bu önemli yolculukta, onlara rehberlik etmek için Yapay Zekâ ve gelişmiş analitik gibi uzmanlığa, yeteneklere, teknolojilere ve çözümlere ihtiyaç duyacaklardır. Bugün organizasyonlar yapay zekâ, nesnelerin interneti ve büyük veri ile dijital dönüşümün potansiyelini ve katacağı faydayı öngörmekteler, ancak geleneksel veri yönetimi araçları ve süreçleri ile bu dönüşümün sağlanamayacağını çoktan deneyimlemiş durumdalar” şeklinde değerlendirdi.
Önder Sönmez, organizasyonların merkezi, bulut ve sınır bilişim (edge) ortamında giderek büyüyen çok büyük miktarda verinin yönetilmesi ve bu verilerin güvenli bir şekilde nasıl işleneceğine yönelik arayışlarının devam ettiğini belirtirken, önümüzdeki dört yıl içinde 1 trilyon yeni algılayıcının internete bağlanacağını tahmin ettiklerini ifade etti. Sönmez, sözlerine “Bugüne kadar, sadece verilerle yüzeysel anlamda projelerin gerçekleştirilmiş olmasına rağmen, 2020 ve sonrasında DataOps gibi yeni metodolojilerin yanı sıra, Lumada portföyümüz ile çalıştığımız müşterilerimizin sürdürülebilir dijital dönüşümü yakalayabilmelerini sağlayarak, maksimum faydayı elde edeceklerini öngörüyoruz” dedi.
Lumada Data çözümleri ile Yapay Zeka, IoT ve Büyük Veri’den en etkin şekilde faydalanabilirsiniz
Lumada ürün ailesi, uçtan uca veri yönetimi destekleyen farklı çözümler içeriyor. Bu çözümlerden birisi olan Lumada Business Analytics ve Data Integration çözümü, onlarca farklı kaynaktan veriyi okuyabilme ve gerekli olan tüm süreci, sürükle bırak yöntemlerle yönetilebilmesini sağlıyor. Ayrıca gerekli raporlamalar ve paneller de aynı platform üzerinde self
servis olarak geliştirilebiliyor ve makine öğrenimi gibi yapay zeka süreçleri de bu akışa dahil edilebiliyor. Hitachi Vantara’nın bu alanda sunduğu bir diğer çözüm ise Büyük Veri’ye hızlı ve kolay erişim sağlayan, hassas verilerin yapay zeka algoritmaları yardımıyla otomatik tespit edilmesini
sağlayan Lumada Data Catalog’dur. LDC ile Nesnelerin İnterneti (IoT) için önem taşıyan, sını bilişim noktalarındaki sistemlerden verilerin toplanmasını sağlayarak, bunların en etkin şekilde işlenebilmesi destekler.