Bu girişim, çalışanlara “verimlilik puanı” vermek için yapay zekayı kullanıyor!

Son birkaç ay içinde dünyanın dört bir yanındaki milyonlarca insan ofise gitmeyi bıraktı ve işlerini evden yapmaya başladı. Bu da yöneticilerin ve işverenlerin çalışanlarının ne yaptığını ve ne kadar zaman harcadıklarını takip etmelerini sağlayan gözetim yazılımı kullanımında bir artışa neden oldu.

Şirketler uzaktan çalışanlardan bir dizi araç kurmasını istemişlerdir. Hubstaff kullanıcıların klavye vuruşlarını, fare hareketlerini ve ziyaret ettikleri web sitelerini kaydeden bir yazılımdır. Time Doctor daha ileri giderek kullanıcıların ekranlarının videolarını çekiyor. Ayrıca, çalışanların bilgisayarlarında olup olmadığını kontrol etmek için her 10 dakikada bir web kamerası aracılığıyla resim çekebiliyor. İngiltere firması Status Today tarafından yapılan bir araç olan Isaak, çalışanlar arasındaki etkileşimleri izleyerek kimin daha fazla işbirliği yaptığını belirlemek için bu verileri personel dosyalarındaki bilgilerle birleştirerek “değişim yaratan” bireyleri tanımlıyor.

Şimdi ise bir start-up işleri daha da ileriye götürmek istiyor. Çalışanların farklı görevleri ne kadar çabuk tamamladığını ölçmek ve bunları hızlandırmanın yollarını önermek için makine öğrenimi yazılımı geliştiriyor. Araç ayrıca her bir kişiye, bir verimlilik puanı veriyor.

İlgili Makaleler

Enaible’ın AI Productivity Platform olarak adlandırdığı yazılımı e-posta, Slack, Zoom veya web aramaları gibi şeyleri izlemenin ötesine geçiyor. Girişimci ekibine göre bunların hiçbiri bir çalışanın ne yaptığının tam bir resmini göstermiyor. Yazılım bir kez kurulduktan sonra, her zaman arka planda çalışıyor ve şirketin her çalışanı için sağlayabileceği veri izini takip ediyor. Trigger-Task-Time adlı bir algoritma kullanan sistem, farklı çalışanlar için tipik iş akışını öğreniyor. Bir çalışan için tipik bir davranış modeli öğrendikten sonra yazılım, o kişiye 0 ile 100 arasında bir “verimlilik puanı” veriyor. Sistem, daha karmaşık veya yaratıcı roller yerine çağrı merkezleri veya müşteri hizmetleri departmanları gibi çok sayıda tekrarlayan görev yapan çalışanlarla en iyi şekilde çalışıyor.

Enaible’a göre fikir, yöneticilerin, çalışanlarının nasıl ilerlediğini görmek için bu puanları kullanabilmelerini, işlerini yaparken daha hızlı hale gelirlerse onları ödüllendirmelerini veya performans düştüğünde kontrol etmelerini sağlayabilmeleridir. Yöneticilere yardımcı olmak adına Enaible’ın yazılımı, bir çalışanın iş akışında daha verimli hale getirilebilecek belirli noktaları tanımlayan Liderlik Önericisi adlı bir algoritma da içeriyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu