COVID-19’a yanıt: Perakendeciler kolları sıvadı!

Bugün perakendeciler arasındaki kritik soru, kim neyi doğru yapıyor? Neyse ki, salgına cevap vermek için perakendecilerin en iyi uygulamaları ortaya çıktı.  

Bugün pazarda gördüğümüz daha önce tanık olmadığım bir şey! Perakendeciler, oyunun kitabı henüz yazılmadan alışveriş deneyiminde önemli değişiklikler yapıyor. Gerçek zamanlı olarak yapılan bu değişiklikler, oyunun kuralını değiştiriyor ve yeni işler ortaya çıkarıyor.

Bu kadar hızlı gerçekleşen, değişim ve bilgi seli hızına ayak uydurmak önemli ve zaman alıcı bir görev haline geldi. Perakendecilerin de bundan sonra ne yapacakları konusunda kapsamlı analizlere ihtiyaçları var.

Fedakarlık baskın bir eğilimdir

Önemli perakendeciler pandemi için bağışta bulunmayı vaat etti. Bunlardan bazıları; Walmart (25 milyon dolar), Lowe’s (25 milyon dolar), Amazon (20 milyon dolar) , Ralph Lauren (10 milyon dolar), Target (10 milyon dolar), Ahold Delhaize (10 milyon dolar) ve Kroger (3 milyon dolar). Diğer pek çok perakendeci, alışveriş yapanların bağışlarını eşleştirmeye ve yüz maskeleri, sanitasyon malzemeleri, vantilatörler, sağlık görevlilerine yemek gönderme ve sağlık çalışanlarına lastik ayakkabı bağışlama sözü verdi.

Sosyal mesafeleri ve sağlık güvenliğini sağlamak için mağazaları yeniden keşfedin

-Temassız POS (Publix) gibi sosyal mesafeleri ve sağlık güvenliğini sağlamak için mağazaları yeniden keşfedin, personeli ve müşterileri korumak için el yıkama istasyonları kurun.

-Müşterileri sayarak ve her seferinde bir tane kabul ederek mağaza içi trafiği sınırlayın

-Tek yönlü koridorlar sağlayın,

-Stoklama ve sanitasyonu iyileştirmek için mağaza saatlerini azaltın

-Alışveriş yapanların yeniden kullanılabilir çanta getirmelerini yasaklayın, risk altındaki nüfus grupları için özel saatler belirleyin

-Kasada pleksiglas kalkanlar takın

-Tesislerin temizliğine ve el yıkamaya öncelik verin

Birçok perakendeci bugün kapalı. Ancak işçilerin ücretlerini artırırken, personel ikramiyeleri sunmak ve ekstra ücretli hastalık izni sağlamak gibi farklı yöntemler deniyor.

Teknoloji vendor’ları ne yapabilir?

Tıpkı perakendecilerin kriz anında müşterilere yardımcı olmak için adımlar atması gibi, teknoloji satıcıları da müşterilere, yani perakendecilere yardımcı olabilir. Krize yanıt olarak, birçok tedarikçi uygulamaları hızlandırmak, açık ücretlerden feragat etmek, SaaS uygulamalarını sınırlı bir süre için ücretsiz olarak kullanmak ve ücretsiz portföy değerlendirmeleri sunmak için kaynak ayırıyor.

The Parker Avery Group’un Başkanı ve Yönetici Ortağı Clay Parnell’e göre, bazı teknoloji şirketleri, perakendecilerin kriz döneminde yazılım satın almalarını “satın almadan önce deneyin” yaklaşımıyla doldurmalarına yardımcı olmak için planlar yapıyor.

Parnell, teknoloji vendor’larının bazı noktalarda destekler içermesi gerektiğini tavsiye ediyor: Mevcut müşterilere hizmet tekliflerini indirimli yapmak, ertelenmiş faturalandırma, ücretsiz denemeler sunmak, bulut uygulamaları veya platformları için abonelik maliyetlerini askıya almak veya azaltmak, kriz ve kriz sonrası değişiklik yönetimi yol haritaları ve basitçe “en çok ihtiyaç duyulan yerlere yardım etmek”.

Son noktaya gelindiğinde Parnell, perakendecilerin teknik sağlayıcılara ulaşmak için tereddüt etmemelerini öneriyor: “Başka bir şey yoksa, sohbet edin. Birkaç dakika boyunca mücadeleden uzaklaşmanıza izin verir ve yeni bir fikre, potansiyel bir çözüme veya beklenmedik bir yardıma yol açabilir.”

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu