Yapı Kredi Teknoloji Genel Müdürü Cengiz Arslan ile Yapı Kredi iş sürekililiğini konuştuk. Pandemi ilanıyla birlikte hızlıca önlemlere başladıklarını dile getiren Arslan, bu dönemde de ana odak noktalarının; sağlık, iş sürekliliği, teknoloji altyapısının kapasitesi ile güvenliği olduğunu belirtti.
Cengiz Arslan, pandemi öncesinde de süreçlerini zaten dijitalleştirdiklerini anlatırken, bunların kağıtsız tamamlanabilir süreçler olduğuna vurgu yaptı. Arslan, “Bankacılık uygulamalarını tabletlerden kullanılabilir duruma getirdik. Bu süreçte gördük ki, sürekliliği sağlamak için 353 tane aksiyon var. Bunların büyük çoğunluğunu hayata geçirdik. Önümüzdeki dönemde bu süreçlerin bir kısmının kalıcı olacağını düşünüyoruz. Bu yüzden bazı aksiyonları da kalıcı olarak aldık. Tabi bütün bunların yanında; evden çalışma modeli aslında altyapı tasarımlarımıza uygun değildi. Ancak bu konuda teknolojimiz çok iyi bir sınav verdi. Şu anda çalışanlarımızı sorunsuz bir şekilde evden çalıştırıyoruz” dedi.
Bu noktada; veri ve veri depolamaya da değinen Cengiz Arslan, bunun titiz bir iş olmasının yanında güvenliğini sağlamanın da önemli olduğunun altını çizdi. “Veriyi doğru sınıflamak, sahiplendirmek ve güvenlik politikalarını belirlemek gerekiyor. Güvenli ve kolay iletişim aksi taktirde çok zor olur” diyen Arslan, kendilerinin de sınıflandırmayı doğru yapmaya çalışarak bu alandaki planlamalarını ve yatırımlarını devam ettirdiklerini kaydetti. Arslan şöyle konuştu: “Veri yönetişimi noktasında 2016 yılında iki yıllık bir program yapılandırmıştık. Bunu tamamladık. Uzaktan çalışmada da güvenlik değerlendirmelerimizi hızlıca yapabildik. Bundan sonrası için de evden çalışma ve kişisel cihaz kullanımı kalıcı olacaktır. Bu kapsamda; çok sıkı olan güvenlik önlemlerimizi riskimizi de artırmadan nasıl makul hale getirebileceğimize odaklanıyoruz. Önümüzdeki dönem masamızdaki önemli konulardan biri bu olacak.”