Amazon, küresel IaaS pazarını domine etmeye devam ediyor

Gartner'ın yeni bir raporuna göre, küresel hizmet olarak altyapı (IaaS) pazarı 2019'da yıllık %37,3 artarak 2018'deki 32,4 milyar dolardan 44,5 milyon dolara yükseldi.

Bugün yayınlanan rapor, Amazon’u pazardaki en iyi performans gösteren oyuncu olarak sıraladı ve perakende devini Microsoft, Alibaba, Google ve Tencent takip etti. Bu ilk beş sağlayıcı, 2018’de toplam pazarın %77’sini oluşturdu ve 2019’da bu sayı %80’e yükseldi. Pazardaki tüm IaaS sağlayıcılarının %75’i de 2018’de büyüme kaydetti.

Gartner araştırma başkan yardımcısı Sid Nag, “Bulut, CIO’ların gündemlerinin en üstünde yer alan dijital işletmeye geçişin temelini oluşturuyor.” diyor ve ekliyor: “Bulut, diğerlerinin yanı sıra edge, yapay zeka, makine öğrenimi ve 5G gibi teknolojileri etkinleştiriyor. Günün sonunda bu teknolojilerin her biri, genel bulut IaaS gibi ölçeklenebilir, esnek ve yüksek kapasiteli bir altyapı platformuna ihtiyaç duyuyor. Bu nedenle pazar, güçlü bir büyümeye tanık oldu.”

En iyi beş sağlayıcının IaaS 2019 gösterilerine daha yakından bakalım:

Amazon

2018’deki pazar payını %48’den 2019’da %45’e düşürmesine rağmen Amazon’un IasS pazarındaki hakimiyeti büyük ölçüde değişmedi. Şirket, IaaS aracılığıyla tahmini 20 milyar dolar gelir elde etti ve gücünü zirvede tutmak için yeteneklerini bulut yığınındaki IaaS katmanının ötesine taşıdı.

Microsoft

İkinci sırada, pazar payının 2018 ile 2019 arasında %15.6’dan %17.9’a yükseldiğini gören Microsoft oldu. Bu miktarın yarısından fazlası yalnızca Kuzey Amerika’dan gelmek üzere yaklaşık 8 milyar dolar gelir sağladı. 

Ek olarak, Microsoft’un IaaS teklifi, şirketin benimsenmeyi teşvik etmek için satış erişimini ve Azure tekliflerini diğer Microsoft ürünleri ve hizmetleriyle birlikte satma yeteneğini artırmasıyla 2019’da %57,8 arttı.

Alibaba Cloud

Çin’in baskın IaaS sağlayıcısı, 2019’da yıllık bazda %62,4’lük bir büyüme yakaladı ve IaaS ile yaklaşık 4 milyar dolarlık gelir sağladı. Alibaba Cloud, pazar payını 2018’de %7,7’den 2019’da %9,1’e çıkardı ve bulut tabanlı akıllı çözümler sunmak amacıyla bulut altyapısı işini daha da genişletme niyetinde olduğunu belirtti.

Google

2018 ile 2019 arasında Google’ın IaaS geliri 1,3 milyar dolardan 2,4 milyar dolara %80 arttı. Google pazar payını da bir miktar artırarak %4,1’den %5,3’e çıkardı. Şirket, öncelikle kuruluşlara bilgi işlem altyapısı için sektöre özel çözümler sağlamaya odaklandı.

Tencent

Tencent, Çin’in en iyisi olurken, en büyük beş IaaS sağlayıcısı arasında en fazla büyümeyi gördü. Şirket 2019’da %100’ün üzerinde büyüdü ayrıca, 2018’de 611 milyon dolar olan gelirini 2019’da 1,2 milyar dolara yükseltti.

Gartner araştırma başkan yardımcısı Sid Nag, “Bulut pazarı olgunlaştıkça ve liderleri bunun sonucunda doğal pazar payı erozyonu yaşadıkça Alibaba, Tencent ve Huawei gibi Çin merkezli sağlayıcılar daha fazla ilgi görmeye başlayacak.” dedi. Sid Nag, koronavirüs salgınının bir sonucu olarak bulut harcamalarında sürekli bir artış olacağını da söyledi. “İşletmeler, salgının bir sonucu olarak uygulamalarını genel buluta taşımaya zorlandıklarında, genel bulutun gerçek faydalarını fark ettiler ve rotayı değiştirmeleri pek olası değil.”

Nag, “Kurtarma ve toparlanma aşamasında, CIO’lar iş yüklerini şirket bünyesine geri getirmeleri gerekmediğinin farkına varıyorlar. Bu da bulut harcamalarını daha da artıracak ve sanal gerçeklik ve sürükleyici video gibi gelişmekte olan teknolojileri içeren bulutta barındırılan işbirliği çevresinde yeni uygulamaları yönlendirecektir.” dedi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu