Bloomberg, Amazon’a yakın bir kaynağın, şirketin başta ülkenin dört bir yanındaki şehirlerinde 1.000 mağaza açacağını söyledi. Ancak bu sayının ilerleyen dönemde bin 500’e çıkacağını bildirdi. Amaç, tahmin edildiği gibi ürünleri insanlara daha hızlı ulaştırmak. Hatta o kadar hızlı ulaştırmak ki çevrimiçi alışveriş, fiziksel alışverişe benzer olacak.
COVID-19’un patlak vermesinden bu yana Amazon, işinin gittikçe güçlendiğini gördü. Ancak artan sipariş sayısı, iki gün içinde teslimatı yapma vaadini zorluyor. Şirket, 175 bin ek çalışan işe aldı, ancak müşterilerin taleplerini karşılamak için daha fazla merkeze ihtiyaç olduğu görülüyor. Bloomberg’e göre, yeni Amazon mağazaları, daha önce araba bayileri ve fast-food büfelerinin bulunduğu küçük mahallelerde açılacak.
Amerikan banliyösüne yapılan bu yeni taşınma, şüphesiz diğer zincirlerden Walmart ve Target’a doğrudan bir meydan okumadır. Her ikisinin de ülke çapında mağazaları var ve ürünleri sipariş edildikleri gün teslim edebiliyorlar. Öte yandan Amazon, ABD’de sessiz yerlerde depolara sahip olsa da birçok ürünü bir gün içinde teslim etmek için çoğu kasabadan genellikle çok uzakta.
Amazon yeni genişleme hakkında yorumda bulunmadı fakat genel bir açıklama yaptı. Amazon sözcüsü medyaya yaptığı açıklamada, “Amazon’un ulaşım ağı, 20 yılı aşkın operasyon ve lojistik deneyimi, güvenliğe sarsılmaz bir bağlılık, teknolojik yenilikler ve müşterilerimize hizmet sunma odaklı yetenekli ekipler üzerine inşa edildi. Son kilometre teslimat ağımız, lansmanından bu yana 10 milyarıncı paketini teslim etti ve müşterilerimize mükemmel bir hizmet sunmaktan gurur duyuyoruz.” dedi.