Video içerik platformu şimdiye kadar, içerik oluşturuculardan videolarına yaş kısıtlamalarını kendilerinin belirlemesini istiyordu ve bazı içeriklerde aşırılıklar olduğu tespit edilirse algoritma tarafından işaretleniyordu. YouTube, belirli bir yaş grubu için neyin uygun olması gerektiğine odaklanmak için benzer bir makine öğrenimi algoritması kullanacak.
Şirket bir blog gönderisinde, “Güven&Güvenlik ekibimiz, içeriği incelerken 18 yaşın altındaki izleyiciler için uygun olmayan bir videoyla karşılaştıklarında yaş kısıtlamaları uyguluyor. İleride, teknolojimizi yaş kısıtlamalarını otomatik olarak uygulamamıza yardımcı olacak şekilde geliştirip uyarlayacağız. Böylelikle gözden geçirilecek içeriği tespit etmek için makine öğreniminden yararlanacağız.” dedi.
Para kazanılan içeriğin de algoritma tarafından kısıtlanma olasılığı var ve bu durum gerçekleşirse, içerik oluşturucu karara itiraz edebilecek. YouTube genellikle bu tür kararları tersine çeviriyor ancak içerik oluşturucuları, videonun tekrar para kazanılabilir hale geldiğinde artık geniş bir kitle tarafından izlenmemesinden endişe duyuyor.