LinkedIn araştırmasına göre, artık her 10 büyük şirketten en az 4’ü yapay zekaya yatırımlarını artırmış durumda. Aynı araştırma 2018 tarihinde şirketlerin yüzde 48’inin yapay zekadan ciddi şekilde yararlandığını ortaya koyarken bugün sayı yüzde 85’lere varıyor. Hal böyle olunca sistemin sağlıklı işlemesi yapay zeka ile ilgili pozisyonlara olan ihtiyaç artıyor.
Sanıldığının aksine araştırma, kurumların yapay zekayı maliyet düşürmek için değil yeni ürünler ve hizmetler ortaya çıkarmak için kullandığını ortaya koyuyor. Yani genel hatlarıyla aslında kurumlar değer yaratma aracı olarak yapay zekadan yararlanıyor. Böyle bir senaryoda ise insanların işsiz kalması yerine aslında yapay zeka mühendisliği, veri mühendisliği, makine öğrenimi mühendisliği, yapay zeka ürün tasarımcısı başta olmak üzere yeni tip yeteneklere ihtiyaç duyuluyor. Bu kişiler finanstan siber güvenliğe çok çeşitli sektörlerde talep görüyor. LinkedIn bu alanda kendini yetiştirenlerin pandemiye rağmen kariyerlerinde yükselebileceğini belirtiyor; çünkü yatırım yapan CEO’ların yüzde 63’ü pandemi gibi zorlu bir dönemde yapay zeka sayesinde hayatta kaldıklarını belirtiyor.