Strategy Analytics tarafından yayınlanan veriler, Samsung’un ABD akıllı telefon pazarının Temmuz’dan Eylül’e kadar yüzde 33,7’sini oluşturduğunu ve 2019’un aynı çeyreğine göre yüzde 6,7 arttığını gösteriyor. ABD pazarında Apple yüzde 30,2 ile ikinci sırada yer alırken sırayı yüzde 14,7 pay ile LG takip etti.
Galaxy Note 20 ve Galaxy Z Fold 2 gibi amiral gemisi cihazların piyasaya sürülmesi, Samsung’un artan pazar payına etki etti. iPhone 12’yi piyasaya geç süren Apple’ın da Samsung’un pazar payını artırmasında etkili olduğu belirtiliyor. Genellikle Eylül ayında tanıtılan iPhone’lar bu yıl, COVID-19 kaynaklı üretim gecikmeleri nedeniyle Ekim ayında piyasaya sürülmüştü.
Strategy Analytics’in raporuna göre, ABD’deki akıllı telefon satışları yıldan yıla yüzde 9 düştü. LG’nin ABD pazarında üçüncü sırada yer alması ise dikkat çekti. Phone Arena’ya göre ise LG, güncellenen bütçe dostu ve orta segment ürün gamıyla son zamanlarda başarı yakaladı. LG Wing gibi modellerin ve yakında çıkacak olan katlanabilir bir cihazın da büyük ilgi topladığı söyleniyor.
Üçüncü çeyrekte global olarak Samsung, yüzde 21,9 pazar payına sahip olurken onu yüzde 14,1 ile Huawei ve yüzde 12,7 ile Xiaomi izledi. Apple ise yüzde 11,9 pazar payı ile dördüncü sırada yer aldı.
Samsung’un ABD’deki liderliğini koruyup koruyamayacağı ise iPhone 12’nin satışlarına bağlı. iPhone 12’ye olan talebin güçlü olduğunu söyleyen Apple CEO’su Tim Cook, geçen hafta satışların “harika bir başlangıç yaptığını” açıklamıştı.