Video konferans platformu Zoom’un, Google ve Microsoft ile rekabet etmek için yeni projeler üzerinde çalıştığı söyleniyor. Bir rapora göre, kendi web tabanlı e-posta hizmetini geliştiren Zoom, bu hizmete eşlik eden bir takvim aracı da sunabilir.
Konuya dair detay paylaşmayan kaynaklar, Zoom’un kullanıcılara “yeni nesil” bir deneyim sunmayı hedefleyen e-posta hizmetinin ilk sürümünü 2021’in başlarında piyasaya sürmeyi planladığını bildiriyor. Hizmetin geleneksel e-posta hizmetlerinden tam olarak nasıl farklı olacağı ise henüz belirsiz.
Analistlere göre pazara daha fazla ürün getirmek, Zoom’un özellikle pandemi ile başlayan etkileyici büyümesini sürdürmesi için bir fırsat yaratabilir. Zoom’un satışları geçen çeyrekte üç kattan fazla artarak 777 milyon doları aşmıştı. Bu veriler ışığında şirket, 2021 mali yılı için de 2,58 milyar dolara varan bir gelir tahmini bildirmişti.
Zoom, yeni gelir modelleri yaratmak için çözüm portföyünü genişletme sürecini çoktan başlattı. Şirket Ekim ayında, Zoom kullanıcılarına şu anda ücretsiz olarak sunulan ve çevrimiçi etkinlikleri barındıran OnZoom platformunu piyasaya sürmüştü. Daha önce de işletmeleri hedefleyen bir hizmet olarak donanım paketi sunmuştu.