Duyuru, ekonomik ve sosyal trendlerin iş gücü katılımında kalıcı değişikliklere yol açmasıyla geldi. Giderek daha fazla dağıtılan ve dijital bir çalışma ortamına geçişin ortasında kurumsal kültürü, bilgi keşfini, iş başında öğrenmeyi ve çalışanların refahını destekleyen çözümlere olan talep arttı. Teknoloji devine göre ise Viva, Microsoft 365 ve Microsoft Teams’deki üretkenlik ve iş birliği yetenekleriyle bütünleşen yeni deneyimlerle “çalışanların öğrenmesine, büyümesine ve gelişmesine yardımcı olmak” için tasarlandı.
Microsoft CEO’su Satya Nadella, yeni platform hakkında “İşe alım ve iş birliğinden sürekli öğrenmeye ve büyümeye kadar her kuruluş için birleşik bir çalışan deneyimi gerekecek. Viva, bir çalışanın başarılı olmak için ihtiyaç duyduğu her şeyi ilk günden itibaren tek bir entegre deneyimde doğrudan Teams’de bir araya getiriyor.” dedi.
Microsoft yerleşik yetenekler, güçlü ve büyüyen bir Viva iş ortakları ekosisteminden entegrasyonlar ve müşterilerin mevcut çalışan deneyimi sistemlerini ve araçlarını entegre etmelerini sağlayacak Viva’daki ilk modül setini duyuruyor.
Microsoft’a göre:
- Viva Connections, çalışanların Microsoft Teams’deki tek özelleştirilebilir uygulamadan iç iletişimlere, şirket kaynaklarına erişebilecekleri ve topluluklara katılabilecekleri dijital iş yerine kişiselleştirilmiş bir ağ geçidi sağlıyor. Teams için Connections uygulaması, 2021’in ilk yarısında masaüstünde genel önizlemede olacak. Bu yılın ilerleyen günlerinde ise bir mobil uygulama kullanıma sunulacak.
- Viva Insights bireylere, yöneticilere ve liderlere, kuruluştaki herkesin gelişmesine yardımcı olan kişiselleştirilmiş ve eyleme dönüştürülebilir içgörüler sağlıyor. Bilgiler, kişisel gizliliği korumak için varsayılan olarak toplanıp tanımlanıyor. Ek olarak, yeni bir gösterge panosu, kuruluşların LinkedIn Glint’ten gelen çalışan geri bildirimlerini Viva Insights’tan alınan iş birliği verileriyle birleştirmesine olanak tanıyarak liderlerin, ekiplerin nerede zorlandığını daha doğru bir şekilde belirlemelerine, çalışma normlarını proaktif olarak ayarlamalarına ve ardından bu değişikliklerin zaman içindeki etkisini ölçmelerine imkan veriyor. Microsoft uygulamalarından gelen verileri ve sinyalleri kullanmanın yanı sıra, müşteriler Zoom, Slack, Workday ve SAP SuccessFactors gibi üçüncü taraf hizmetlerden gelen verileri de dahil edebilecek.
- Viva Learning, eğitim ve mesleki gelişim fırsatlarını iş akışında daha keşfedilebilir ve erişilebilir hale getiriyor. LinkedIn Learning’in içeriği de dahil olmak üzere bir kuruluşun kullanabileceği tüm öğrenme kaynakları tek bir yerde toplanıyor; Microsoft Learn ve Skillsoft, Coursera, Pluralsight ve edX gibi dahil üçüncü taraf sağlayıcılar ile kuruluşun kendi içerik kitaplığı. Geleneksel öğrenme kurslarından mikro öğrenme içeriğine kadar kullanıcılar, çok çeşitli öğrenimi keşfedebilir, paylaşabilir, atayabilir ve takip edebilir olacak. Bu yılın sonlarından itibaren ise Cornerstone OnDemand, Saba ve SAP SuccessFactors dahil olmak üzere önde gelen öğrenim yönetim sistemleriyle entegrasyonlar sunulacak.
- Viva Topics, insanların şirket genelindeki bilgilere ve uzmanlara bağlanmasına yardımcı olan bir bilgi keşfi deneyimi sunuyor. Bir müşterinin Microsoft 365 verileri üzerinde mantık yürütmek, ServiceNow ve Salesforce gibi çeşitli üçüncü taraf hizmetlerinden gelen bilgileri entegre etmek için yapay zekayı kullanan Viva Topics, Microsoft 365 ve Teams’deki konuşmalarda ve belgelerde konu kartlarını otomatik olarak ortaya çıkarıyor. Bir karta tıklamak; ilgili belgeler, konuşmalar, videolar ve kişilerle ilgili bir konu sayfası açıyor.