Digital Exchange’in CEO’su Emrah Pamuk, Influencer yani sosyal medya ünlüleri ile yürütülen ihracat kampanyaların Covid-19’un etkisiyle dünyada yaşanan ekonomik kriz günlerinde, şirketlerin kurtarıcısı olduğunu söyledi.
Covid-19 ile beraber 2020 yılında hem üretim, hem tüketim ve buna bağlı olarak ihracatta ciddi değişiklikler meydana geldi. Hedef kitlelerine yönelik kampanyalar yapan şirketlerden bazıları amaçlarına ulaşırken, birçok şirket de sadece büyük bütçeler harcadıkları kampanyalarını cirolarına yansıtamadı. Türkiye’de ve dünyanın pek çok ülkesinde dijital kampanyalara imza atan ve firmaların ınfluencer tanıtımlarını yürüten Digital Exchange’in CEO’su Emrah Pamuk, 2020 yılında gerçekleşen kampanyaları anlattı. Kıta fark etmeksizin, 126 ülkede uygun müşteriye uygun sosyal medya ünlüsü ile kampanya yürüttüklerini anlatan Pamuk, şunları söyledi: “Bizler krizi fırsata çevirmeyi öğrendik. Bir havayolu şirketinin Mart 2020’de Afrika’da yayını vardı. 2 ay hazırlık süreci yaptık. Yayına girdiğimiz süreçte pandemi başladı. O günlerde dünyadaki slogan ‘Hayatın devam etmesi’ oldu. İnsanlar evlerine kapandı. O durumda bile durmadık. Hava yolu müşterimiz için stratejiyi değiştirdik ve yeniledik. İnsanları itmeden, naif bir kampanya süreci olarak revizyonlar yaptık ve sonucunda beklenilen erişim ve etkileşim alındı. Türkiye’de ise B planlarını devreye aldık. Offline olarak gerçekleştireceğimiz, bir gıda markamızın yaz dönemi projesini dijitale taşıdık. Oldukça zorlayıcı bir süreçte yeni bir iş yaparak; ortaya ödüle gidebileceğimiz bir proje çıkarttık. Buraya etki eden nokta; kreatif taraf ve yeni dinamikleri oyuna sokmaktı. Analizlere baktığımızda bu projemiz globalde dönemin en yüksek başarısına erişti.”
Veri Tutuyorsanız Doğru Kampanyayı Düzenlersiniz
Influencer seçiminde en önemli etkenin sosyal medya ünlüsünün aldığı etkileşim olduğunu anlatan Pamuk, “Bizde her ınfluencer’ın son haftadaki istatistiği mevcut. Çünkü her birinin farklı bir etki alanı var. Farklı hedef kitlesine farklı ınfluencer kampanyası düzenleniyor. Biz tüm bu verileri tutabiliyoruz. Influencer kampanyası yapılınca kozmetik ürün mü daha çok satıyor, spor giyimi mi? Buna kitlesi ne tepki veriyor? O çeşitlilik olunca biz de verilerimizi tutuyor ve markaların verdiği bütçeyi doğru kullanmaya çalışıyoruz. Eğer ınfluencer’ın niteliklerini ve geri dönüşlerine hakim olursanız, yüzde 1 ya da 2 yanılma payı ile kampanya düzenleyebilirsiniz” dedi.
İyi Planlama Yapmak Şart
Kampanyalarda ınfluencer’ların kazançlarının taban ve tavan fiyatları olduğunu anlatan Emrah Pamuk, şu bilgileri verdi: “Bu kazançta en büyük etkileyici kampanya dönemidir. Yeni yıl süreci her zaman yüksek bütçelerin konuşulduğu zaman olur. Markalar, bu işe uzun soluklu baktığı için bütçeleri yüksektir. Biz şunu söylüyoruz: Bütçe yönetimi için uzun soluklu strateji gerekiyor. 100 bin TL alan bir ınfluencer ile 6 aylık planlama ile bir kampanya düzenleyebiliyoruz. Ama bir isme 100 bin TL verdiğinizde ve kampanyada başarının devamını getirmediğinizde, bu reklamcılıktan öte iticilik oluyor.”
Kazan Kazan Formülü Önde
Digital Exchange olarak bütçe yönetimini özenle yaptıklarını anlatan Pamuk, iş birlikleri ve özel anlaşmaları nedeniyle ajansların komisyon oranlarını ortadan kaldırdıklarını anlattı. Bütçeyi doğru kullanmaya gayret ettiklerini anlatan Pamuk, “Çalıştığımız markaların hepsi bütçeyi ne kadar doğru kullandığımızı ve diğer ajanslara ve danışmanlara göre nasıl bu kadar fark yarattığımızı bize sorar. O da bizim özel noktamı. Biz bu anlaşmalara tek seferlik, yüksek kazanımlar olarak değil, uzun soluklu başarı hikayeleri odaklı bakıyoruz” dedi. Kazan Kazan yöntemiyle de ınfluencer anlaşması yapıldığını anlatan Pamuk, “Kazan-kazan sistemi yani ınfluencer kampanyadan bütçe almak yerine yaptığı iş odağında kâr payı alması sistemine affiliate modeli deniyor. Daha çok da e-ticaretin dönüşümü için kârlı ve yüksek performanslı bir yöntem olarak öne çıkıyor. Hedef kitleye doğru ulaşarak kampanyayı yapmak en can alıcı nokta. Öteki türlü markaya zarar vermek mümkün” diye konuştu.
Ramazan Hazırlıkları Başladı
Digital Exchange’in globaldeki kampanyalarının oldukça aktif olduğunu anlatan Emrah Pamuk, “Kampanyalarımız daha çok; Orta doğu, Afrika, Avrupa ve Amerika sıralamasıyla gidiyor. Turizm markalarımızı kattığımız da bunu Rusya, İngiltere’de de yapabiliyoruz. Şu anda Afrika’da, Ortadoğu’da kampanyalarımı var. 2-3 ay sonra Çin’de yayınında olacağız” dedi. Türkiye’de de çalışmalarının hızla sürdüğünü anlatan Pamuk, “Sevgililer Günü, Dünya Kadınlar Günü kampanyaları ilerliyor. Şu anda Ramazan ayı için de süreçleri başlattık. Giyim, e-ticaret, otomotiv, mutfak ve dekorasyon alanındaki markalarla çalışmalarımız sürüyor” dedi.
Kuruluş Sürecinde Varız
Firmaların kuruluş süreçlerinden, kampanya süreçlerine kadar planlamaları yaptıklarını anlatan Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, “Kuruluş sürecinde markayla her daim bir arada olarak, markanın her noktasının stratejisine hakim olarak gidiyoruz. Bu ne demek? Markanın kuruluş aşaması, söylemlerini yansıttığı elçiler en can alıcı nokta. Bu yüzden bizim kaçırdığımız tek bir alanı olmamalı. Markanın iç iletişimdeki oluşturacağı sesinden tutun, hedef kitle profiline kadar yardımcı olduğumuz, varsa diğer ekipleriyle dirsek dirseğe çalıştığımız bir süreç oluyor. Tüm bu şema çıktıktan sonra minimum 6 aylık bir planı yayına alarak, markamızla haftalık raporlarla bir araya gelerek, günden güne büyüyüşünü izleyip mutlu oluyoruz” dedi.