Konu hakkında konuşan Hakan Binbaşgil, değişen çalışma ortamlarının benimsenmesini, çevik ve cesur olunmasını kurumların başarısı ile ilişkilendirerek “Akbank’ta salgın sonrasında yepyeni bir çalışma modeline geçiyoruz. Çalışma düzenimizdeki esnekliği artık kalıcı hale getiriyoruz.” açıklamasında bulundu. Binbaşgil, salgın sonrasında da devam edecek çalışma düzenini; uzaktan çalışma, hibrit ve ofisten çalışma olarak üç farklı şekilde tasarladıklarını söyledi:
“Bankacılığı kalıplarından çıkardığımız gibi çalışma hayatını da kalıplardan çıkaran bir modeli benimsedik. Yeni çalışma düzenimizle artık her yer Akbank. Bu yeni çalışma düzeni bankamıza yeni açılımlar da getirecek. Farklılaşacak hizmet kalitesi, verimlilik ve çeviklik düzeyi ile bankamızın müşteri kazanım ve büyüme hızı daha da artacak. Geleceğin çalışma modelini Akbank’ta bugünden uygulamaktan büyük heyecan duyuyoruz. Güçlü teknolojik altyapımız ve nitelikli çalışanlarımız sayesinde bankamızın hizmet kalitesi, işlem adetleri, verimlilik seviyesi ve çalışan bağlılığında önemli artışlar yaşandı. Akbank’ta, yüksek iş disiplini ve yetkinliklere sahip Türkiye’nin en iyi bankacılarıyla çalışıyoruz. Nereden çalışırlarsa çalışsınlar, çalışma arkadaşlarımın müşterilerine en iyi bankacılık hizmetini vereceklerine, kurum kültürümüzü yaşatacaklarına, her zamanki gibi önemli başarılara imza atacaklarına inancım tam. Salgın sürecindeki yüksek ve başarılı performansımız da bunun en iyi göstergesidir.”
“Yeni çalışma modelimizi arkadaşlarımızın geribildirimleri ile tasarladık”
Salgın sürecinin her aşamasında çalışanların görüşlerini aldıklarını ve bu doğrultuda karar verdiklerini belirten Akbank İnsan ve Kültür Genel Müdür Yardımcısı Pınar Anapa ise şunları söyledi:
“Uzaktan çalışma modelini bir seneye yakın bir süredir tecrübe ettik. Akbank’ın gelecek vizyonu doğrultusunda değişen koşullara kendimizi hızlıca adapte etmek ve sektörün öncü kurumlarından olmak her zaman odağımızdaydı. Bu vizyon ile ekipler bazında detaylı bir değerlendirme yaparak, salgın sonrasındaki çalışma modellerimizi de belirledik. Bu arada salgın başında çalışma düzenine yönelik çalışan görüşlerini de dinleyebileceğimiz bir geribildirim mekanizması da oluşturduk ve nabız anketleri ile düzenli olarak çalışanlarımızı dinledik. Salgın sonrası uzaktan çalışma düzenini arkadaşlarımızın görüşleri ile oluşturduk. Geribildirimler de gösterdi ki artık esneklik Akbank’ta kalıcı bir çalışma düzeni olarak benimsendi.”
Esnek çalışma modelini detaylandıran Pınar Anapa, “Akbank olarak üç farklı iş modelimizle geleceğe hazırız; müşterilerimize birebir ve yüz yüze hizmet verdiğimiz şubelerimiz yerinden çalışmaya devam edecek. Genel Müdürlük ekiplerimizin ise yüzde 52’si uzaktan, yüzde 36’sı hibrit olarak, yüzde 12’si ise ofisten çalışacak.” ifadelerini kullandı.