YouTube, çok sayıda güncellemeleri listelediği bir blog gönderisinde, “Her yıl birçok insan kendi kanalını açmak için YouTube’a geliyor ama yine de kreatiflik çıtasının üstünde olan çok sayıda insan olduğunu biliyoruz. Bu nedenle, içerik oluşturucuların ve sanatçıların cep telefonlarından başka hiçbir şey kullanmadan hızlı videolar çekmelerine olanak tanıyan yeni kısa biçimli video aracımız Shorts üzerinde çalışıyoruz.” yazarak haberi duyurdu.
Şu anda yalnızca Hindistan’da beta sürümü mevcut olan Shorts’taki kanalların sayısı Aralık ayından bu yana üç katına çıktı. Dünya genelinde günde 3,5 milyar görüntüleme alan Shorts, yakında ABD pazarında da kullanılmaya başlayacak.
TikTok’a oldukça benzeyen Shorts’un çalışmaları geçen yıl Nisan ayına kadar uzanıyor. Hindistan’da kullanıma sunulması ise Eylül ayında gerçekleşti. YouTube’un popülaritesi ve kullanıcılar için geniş bir müzik kütüphanesine sahip olması nedeniyle Shorts’un da Tiktok gibi benzer bir artış görmesi bekleniyor.