Peki nedir bu otomatik ürün algılama sistemi? Ne işe yarar? Neden bu kadar önemli? Şöyle özetleyelim; Youtube üzerinde izlediğiniz videoda programı sunan kişinin üzerindeki elbiseyi beğendiniz veya gözlükleri çok hoşunuza gitti. Böyle bir durumda yayıncılar hemen üst köşede bir reklam bağlantısının yer almasını sağlayabilir. Böylece kullanıcı hızlı bir şekilde oraya doğru yönelir. Bir nevi reklam dünyasına yeni bir boyut kazandırılmış olacak.
Bu teknolojiyi sadece Google’ın denemediğini üzerinde çalışmadığını söyleyelim. Bu konu üzerinde çalışan birçok ünlü firma yer alıyor. Özellikle Instagram ve diğer sosyal medya platformları bu konu üzerinde yoğun olarak çalışıyor. Test aşamalarında YouTube ürünleri algılama konusunda oldukça başarılı olduğu gözlendi.
YouTube tarafından yapılan yeni çalışmalar ise daha fazla kullanıcıyı işin içine dahil etmekten ibaret. Çok daha fazla insan bu geliştirme sürecinde yer alabilir ve böylece sonuçların çok daha başarılı hale getirilmesi amaçlanıyor. Kullanıcılardan gelecek geri dönüşler ile birlikte sistem daha da geliştirilecek. Bu test aşamalarında Türk kullanıcılarının da dahil edileceği biliniyor. Bakalım karşımıza nasıl bir süreç çıkacak.