Şirket, öncelikle başlarda her ne kadar ABD ambargosundan pek etkilenmemiş gözükse de etkisi sonradan görülmüştü ve hala etkileri devam ediyor.
Huawei, 2021 yılının ilk çeyreği için yaklaşık 23,46 milyar dolarlık bir gelir bildirdi. Bu, 2020’nin ilk çeyreğine karşılık gelen rakamlardan daha düşüktü, ancak net kar 2020’ye kıyasla yüzde 3,8 artarak yüzde 11,1’e çıktı. Nedeni ise yeni stratejiler ve çeyrek içinde 600 milyon dolarlık devasa telif hakkı ödemeleri.
Firma şu an için çok farklı kategorilerde çalışmalarını yürütüyor. Özellikle tablet ve laptop kategorilerinde çalışmalarını yoğunlaştırırken alternatif sektörler de aranıyor. En azından ambargonun etkileri bu şekilde azaltılmaya çalışılıyor. Yan markası Honor için de zorluklar çeken firmanın LG gibi telefon sektöründen çekilip geçilmeyeceği yüksek sesle konuşulmaya başlandı.
Kazanç tablosunda firma Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’dan (%12,2 düşüş), Asya’nın geri kalanından (%8,7 düşüş) ve Amerika’dan elde edilen gelirlerde ise yüzde 50’ye yakın düşüş gördü. Bu da Huawe’nin Amerika kıtasında neredeyse hiç tutunamadığını gösteriyor.
Geçtiğimiz ay Huawei, esas olarak Çin’de yani kendi sahasındaki güçlü performansı nedeniyle 2020 karında yüzde 3,2’lik bir artış açıklamıştı. ABD hükümetinin haksız bir saldırısı olduğunu söyleyen şirket, bu durumun sonlanması için de çalışmalarına devam ediyor.