Geleceğin sık sık uzakta bir yerde olduğunu düşünüyoruz; ancak geleceğin teknolojileri günümüzde de var olmaya devam ediyor. Farkında olalım ya da olmayalım, hayatımızda her gün onlarla etkileşime giriyoruz.
Günlük yaşamımızda bize kolaylıklar ve iyileştirmeler getiren aynı teknolojiler, profesyonel yaşamlarımızda da bize yardımcı olma potansiyeline sahiptir. Teknoloji sizi daha üretken, daha verimli ve önemli olan şeylere daha fazla odaklanmanızı sağlayabilir.
En son teknoloji trendlerine ayak uydurmak, kuruluşları gelecekteki fırsatlar ve pazar koşulları için konumlandıracaktır. İşte hazırlanmanız gereken beş trend:
1. Bulut
Veriler her yerdedir ve çoğu bulutta yaşar. Bu yeni bir şey değil, işin geleceği bulutta olacak ve zaten olmaya devam ediyor. Kişisel yaşamlarımızda her zaman bulut tabanlı uygulamaları kullanıyoruz, müzik ve video akışı, e-posta, resim paylaşımı ve daha fazlası gibi.
Herhangi bir kuruluş için, teknolojideki yenilikler iki ucu keskin kılıç olabilir. Her yeni ürün, özellik veya güncelleme genellikle zaman ve kaynak yatırımlarıyla birlikte gelir. Ancak buluta yatırım yapmak, işin geleceğine ayak uydurmanın bir yoludur. Kuruluşlar, bulut tabanlı depolamanın önemini kavrıyor ve verilerin gerçek zamanlı olarak kullanılabilir olması ve değiştirilmesi ihtiyacının yanı sıra daha iyi güvenlik ve daha düşük altyapı maliyetlerini öne sürüyor. RightScale’in ” Bulutun Durumu Anketi”nde, ankete katılan BT uzmanlarının %96’sı, çalışan ve kurumsal üretkenliği artırmak için bulut tabanlı hizmetleri benimsemeyi planladıklarını söylüyor.
IDC, dijital dönüşümün önümüzdeki üç ila dört yıl içinde makroekonomik ölçeğe ulaşacağını, işletmelerin çalışma şeklini değiştireceğini ve küresel ekonomiyi yeniden şekillendireceğini tahmin ediyor. IDC’nin araştırmasına göre, 2022’ye kadar küresel GSYİH’nın %60’ından fazlası dijitalleştirilecek. Talebe ayak uydurmak için temel teknolojileri modernize etmek oldukça önemli hale geliyor.
Bulut teknolojisi, kuruluşların altyapı yükünü azaltmasına yardımcı olurken, yeni teknoloji dağıtımlarının her zamankinden daha kolay olmasını sağlıyor. Hepimizin daha bağlantılı ve daha üretken olmasına olanak tanıyor. Eski sistemleri yeniden düşünün ve hangilerini şirket içinde barındırmanız ve yönetmeniz gerektiğini değerlendirin.
2. BT Kullanıcı Deneyimi
Forrester başkan yardımcısı ve baş analisti Nigel Fenwick, yüzyılın başında işletmelerin %99’unun dijital çağ için tasarlanmadığını, bunun yerine pazarların ve işletmelerin çok yavaş geliştiği bir çağ için tasarlandıklarını belirtiyor.
Günümüzün dijital iş yerinde çeviklik her şeyden önemlidir. Çalışanlar daha bağlantılıdır, daha yüksek beklentilere sahiptir ve kültür ve teknoloji ideal çalışma ortamını sunmadığında işleri daha hızlı değiştirebilirler. Ve işletmeler, günümüzün çok kuşaklı iş gücünü devreye sokmak için mücadele eder.
BT, çalışan deneyimini hesaba katan yeni bir yaklaşım benimseyerek öncülük edebiliyor. İletişim ve iş birliği, günümüz dijital çalışma ortamının en önemli öncelikleri olarak konumlanıyor. Bu nedenle, şirket çapında ve hedeflenen iletişimi destekleyecek araçları düşünün. BT, çalışanları işlerini yapmaları için mümkün olan en iyi konuma getiren teknolojileri savunabiliyor. Bu, esneklik ve değişme isteği gerektirir, ancak sonuçta BT’yi işletmeye değerli bir katkıda bulunan kişi olarak konumlandıracaktır.
3. İş Akışı İyileştirmeleri
İş akışı iyileştirmeleri, otomasyon çalışma şeklimize göre değişmeye devam ediyor. Onaylar ve incelemeler gibi işlemsel görevleri otomatikleştirmeye aşina olsak da yapay zeka, makine öğrenimi ve blok zinciri gibi teknolojiler, süreçleri dijitalleştirmek ve iş yerinizi dönüştürmek için yeni fırsatlar yaratacaktır.
AI için hazır değil misiniz? İletişimi standartlaştırmak ve ortak etkileşimler için e-formlar kullanmayı deneyin. Herkes aynı formu gönderirken, bir e-postanın ne anlama geldiği veya okunup okunmadığı konusunda bir tartışma olmaz. Ortak talepleri kontrol etmek ve yönlendirmek için yerleşik iş süreci otomasyon işlevine sahip e-form yazılımını kullanmak, herkesin aynı bilgilere sahip olmasını, bunları gözden geçirmesi gereken kişilerin yapmasını ve onayların hızlı bir şekilde gerçekleşmesini sağlıyor.
Ayrıca, AI için hazır olmadığınızı söylediyseniz bile, muhtemelen zaten kullanıyorsunuzdur. Tahmini metin, Siri ve Alexa, sesten metne otomatik fotoğraf sınıflandırması ve otomatik takvim girişlerinin tümü AI uygulamalarıdır. Ve robotik süreç otomasyonu (RPA) ile AI iş yerinde birleşerek kopyalama ve yapıştırma veya düğmelere tıklama gibi sıradan görevleri otomatik olarak gerçekleştirir ve RPA, çalışanların sıkıcı, tekrarlayan görevlerden tükenmişliği azaltırken, değerli işlere odaklanmalarına yardımcı oluyor.
4. Bürokrasiyi Kaldırmak
Çalışanlar bir süreci bozuk veya iyileştirilmesi gereken bir süreç olarak gördüklerinde, genellikle izin istemek gibi diğerlerinin genel nezaket olarak benimsedikleri konularda endişelenmeden onu “düzeltmek” olarak gördükleri şeyi yapıyor. İş süreçlerini otomatikleştirmeye, optimize etmeye ve dönüştürmeye yatırım yapan kuruluşlar için, rehberlikle bu kesinti arzusu önemli bir varlık haline gelebiliyor.
Bu kesintiden olumlu bir şekilde yararlanmak için çalışanları, mümkün olduğunca basit, mantıklı ve tutarlı olmalarını sağlamak amacıyla iş süreçlerinin şemasını oluşturmaya teşvik edin, ardından bunları otomatik iş akışlarına dönüştürmek için kurumsal paydaşlarla çalışmalarına izin verin. Gider raporu gönderimi, fatura ve satın alma onayı, seyahat talebi gönderimi veya sözleşme onayı ile ilgili yoğun işleri ortadan kaldırmak, bürokrasiyi ortadan kaldırmanın ve kurumsal süreçlere daha tüketici benzeri bir deneyim getirmenin bir yoludur.