Google, ilk olarak 2016 yılında akıllı telefonlar ve diğer ses kontrollü akıllı hoparlörler üretmeye başladı. Ürünler, şirketin çevrimiçi mağazası aracılığıyla satılıyordu ve satılmaya da devam ediyor. Beş yıl sonra Google, müşterilere mağazadaki büyüyen ürün yelpazesi için fiziksel alışveriş yapma şansı veriyor.
Google, mağazanın nasıl görüneceğini planlarken birkaç şeyi dikkate aldığını açıkladı. Mağazada estetiğe, sıcak ve davetkar bir hava olmasına özen gösterilmiş. Mağaza sadece bir perakende merkezi değil, aynı zamanda kullanıcıların Pixel telefonlardan Nest ürünlerine kadar çeşitli ürünlerini deneyebilecekleri bir deneyim mağazası. Sadece bu da değil, müşteriler ayrıca Google’ın Google Arama, Google Asistan, Google Haritalar, YouTube , Stadia ve daha pek çok yazılım ve hizmetinin kullanımdayken nasıl hayata geçtiğini görebiliyor.
Google’ın ürünleri ve teknolojisinin sürekli sergilendiği özel etkileşimli ekranlara sahip, böylece ziyaretçiler markanın ürünlerini mağazanın tamamını dolaşmadan deneyimleyebiliyor. Yapı aynı zamanda konuşmanızın aynı anda 24 farklı dile gerçek zamanlı çevirisini sağlıyor.
Mağazanın ürünlerle uygulamalı etkileşim sağlamaya adanmış bir bölümü var. Aynı şekilde, sorularınızı yanıtlamak için eldeki ürünlerle konuşan bir mağaza görevlisi ekibi de bulunuyor. Google, şu an ilk mağazasını açarken kısa sürede bu sayıyı artırmayı ve birçok ülkede mağaza açmayı planlıyor.