Counterpoint Research araştırma raporuna göre, Coronavirus pandemisi her ülkede online alışverişi satışları artıran en önemli bir faktör olarak dikkat çekti. Kilit bölgeler arasında yüzde 45 ile en yüksek online satın almayı gerçekleştiren Hindistan’ı, yüzde 39 ile İngiltere ve yüzde 34 ile Çin takip etti. Bu, 2020’de çevrimiçi akıllı telefon satışlarının payının bir önceki yıla göre yüzde 6 arttığı anlamına da geliyor. Pazar büyüklüğü için de yüzde 10’dan fazla bir artış gözlemlendi.
Ayrıca bu eğilim, ABD ve Avrupa gibi diğer bölgelerde de kaydedildi. Latin Amerika gibi gelişmekte olan pazarlar da bu eğilimden yararlandı. Özellikle ABD ve Hindistan, geçen yılın ikinci yarısında şimdiye kadarki en yüksek online satın almayı gerçekleştirdi. Pazar, online satışlarda önemli bir büyüme kaydederken, 2021’deki çevrimiçi satışların geçen yıla benzer ancak biraz daha düşük olmasıyla bu eğilimin de bir süre yavaşlaması bekleniyor.
Kıdemli Analist Sujeong Lim, “2020’deki hızlı büyümenin ardından 2021’de COVID-19 aşısının ardından bir miktar gevşeme olmasını bekliyoruz. Bununla birlikte, gelişmekte olan pazarlardaki büyüme ve orta yaşlı nüfusun akıllı telefon cihazlarına ve internet kullanımına daha fazla alışmasıyla desteklenen, 2022’den itibaren her yıl biraz büyümesi bekleniyor. Ancak şu anda en yüksek online satın alma orana sahip Hindistan örneğinde, çok markalı mağazalar ve büyük ölçekli perakende mağazaları gibi online altyapının gelişmesi nedeniyle 2022’den sonra belirli bir seviyeye düşebilir.” diyor.