İki modeldeki arızalı hoparlörlerin izi Ekim 2020 ile Nisan 2021 arasında üretilen birimlere kadar uzanıyor. Kullanıcılar, telefonlarıyla arama yaparken genellikle kulaklıklarından ses alamadıklarını bildirdi.
Resmi açıklamada Apple, iki model için hatalı hoparlörleri değiştirmeye başladığını ve bu tür cihazların sahiplerini cihazlarını ekstra ücret ödemeden tamir ettirmek için mevcut kanallardan herhangi birini kullanmaya teşvik ettiğini söylüyor. ABD teknoloji santrali, iPhone 12 ve iPhone 12 Pro birimlerinin yalnızca küçük bir yüzdesinin, cihazlarının alıcı modülündeki olası bileşen arızası nedeniyle ses sorunları yaşayabileceğini belirlediğini söylüyor. iPhone 12 veya iPhone 12 Pro’nuz arama sırasında alıcıdan ses çıkarmıyorsa, belirtilen sorunu yaşayan birkaç kişiden biri olabilirsiniz ve cihazınız onarım için uygun olabilir.
Kullanıcılara, bu tür verilerin olası bir kaybından korunmak için telefon verilerini herhangi bir yolla yedeklemeleri öneriliyor. Ücretsiz hoparlör değiştirme programının ne kadar süreceği belli değil.
Apple, hatalı hoparlör modüllerinin yaygınlığına göre herhangi bir rakam vermedi. Bu kategoriye giren Apple sahiplerinin herhangi bir Apple veya Apple Yetkili Servis Sağlayıcısını veya Apple Destek Merkezi aracılığıyla ziyaret etmeleri önerilir. Hizmet ücretsizdir ve yalnızca ekranları henüz hasar görmemiş cihazları kapsayacaktır. Arızalı bir ekranla gelen herhangi bir ünite, tamir edilmeden önce ekran sorununu çözmelidir.