Pazarlama girişimlerinizde müşterilerle etkili iletişim kurabilmek için POS verilerini kullanmaya yönelik 9 ilham verici fikir duymaya hazır mısınız?
En iyi satış noktası sistemleri (POS), işletmelere harika bir ödeme deneyiminden çok daha fazlasını sunuyor. Ayrıca, müşterileriniz hakkında size ilişkiler ve marka sadakati oluşturma konusunda avantaj sağlayabilecek birçok bilgi deveriyor. Bugün piyasada bulunan POS’ların birçoğu, genellikle yerleşik olan gelişmiş müşteri alışveriş davranışı analitiğine sahip.
Peki POS Verilerini En İyi Nasıl Kullanabilirsiniz?
Analitik izlemek, kapılarınızdan geçen ya da sizinle çevrimiçi alışveriş yapan kişiler hakkında bilgi toplamanın ilk adımı. POS müşteri verileri, bir promosyon satış takvimi oluşturmanıza, popüler ürünler hakkında içerik oluşturmanıza ve hatta posta listenize veri destekli pazarlama sunmanıza yardımcı olabiliyor. Sadece buna göre hareket ettiğiniz sürece de sonsuz bir iç görü kaynağı oluyor.
Yeni müşterileri “sürekli müşteri” haline getirmek için POS verilerine göre hareket etmek ikinci ve en önemli adım. Bu POS müşteri verilerini kullanma şekliniz, işletmeniz için satışlarda ya da ücretsiz ağızdan ağza pazarlamada artışa neden olabilir. O yüzden ne amaçla kullandığınızı bilmelisiniz.
Bu yazımızda perakende satış işinizde iç görü elde edebilmek için POS müşteri verilerini kullanmanın ilham verici 9 yolunu paylaşacağız.
1. İlgili Ürün Önerilerini Sunun
İlgili ürün önerileri sunmak, POS verileri söz konusu olduğu zaman son derece önemli. Alışveriş yapanların daha önce ne satın aldıklarını bilmek, ilgilenebilecekleri ürünleri önermeyi kolaylaştırıyor.
Bir müşteri geçmişte belirli markalardan ya da kategorilerden ürün satın aldıysa, gelecekte benzer ürünleri pazarlamak için bu verileri kullanmak akıllıca olabilir. Bu önerilerle ilgili geri bildirimlerini de aldığınızdan emin olmalısınız ve onları sürece dahil etmelisiniz. Zamanla ürün önerileriniz daha doğru hale gelecek.
Nordstrom mağazası bunu çok iyi bir şekilde yapan işletmelerden biri. Perakendeci, müşterilerinin özel satın alımlarını not ediyor ve müşterilerin satın alma geçmişine ve tercihlerine dayalı olarak özel ürün önerileri gönderiyor.
Yeni müşterilere pazarlama yaparken, uygun ürün önerilerinde bulunmak için benzer profile sahip alışveriş yapanların satın alma geçmişlerini kullanabilirsiniz.
Amazon da bu konuda uzman ve bu yüzden bütün ürün sayfalarında “Bunu görüntüleyen kişiler bunu da görüntüledi…” bölümü yer alıyor.
Küçük işletme pazarlama girişimlerinizde benzer bir şey yapmayı düşünebilirsiniz. İnsanların ne satın aldığına dikkat etmelisiniz ve bu bilgileri ilgili mesajlar ve öneriler oluşturmak için kullanmalısınız.
2. Zamanında Ürün Önerilerinde Bulunun
Müşteri pazarlama kampanyalarınızın ya da promosyonlarınızın zamanlamasını bildirmek için POS verilerini kullanabilirsiniz. Bir müşterinin ne zaman bir şey satın aldığını öğrenebilirsiniz ve bir sonraki satın alacakları ürünün ne olduğu konusunda bilinçli bir tahminde bulunabilirsiniz.
Bu yöntemi, Akupunktur Atlanta ek mağazasında çalışırken görmeniz mümkün. Bir ürün satın aldığınız zaman mağaza satın aldığınız zamanı not ediyor ve ürünün bitmek üzere olduğu bir zamanda da size e-posta gönderiyor.
Eğer yeniden doldurulması gereken ürünler satıyorsanız, Akupunktur Atlanta’nın bu yönteminden ilham alabilirsiniz ve müşterileri ürünlerinizi tekrar satın almaya teşvik eden hatırlatıcılar planlayabilirsiniz.
3. En İyi Müşteri Segmentlerinizi Öğrenin
POS verileriniz, insanların ne satın aldığını öğrenmenizde yardımcı olmasının yanı sıra size en iyi müşterilerinizin kim olduğunu da söylüyor. Bu veriler, özellikle hedef pazarınıza odaklanmak istiyorsanız inanılmaz derecede önemli.
Sizden en çok alışveriş yapanların ne tür ürünler satın aldığını bilmek, marka mesajlarınızı düzenlemenize, hangi perakende pazarlama kanallarına yatırım yapacağınızı ve ne tür promosyonlar sunacağınızı da ayarlamanıza yardımcı olabiliyor.
Örneğin bir giyim perakendecisisiniz, en iyi müşterilerinizin 28-35 yaş arası kadınlar olduğunu keşfettiniz. Bu bilgilerle donanmış olarak, bu kadınların ilişki kurabileceği resimler ve reklam metinleri içeren kampanyalar ya da öğeler oluşturabilirsiniz. Böylece onların ilgisini daha çok çekebilirsiniz ve işletmenize katkı sağlayabilirsiniz.
4. Mağazanızın Düzenini ve Satışını İyileştirin
Mağazanızı nasıl ön plana çıkaracağınıza dair fikirlerinizi kaybederseniz, POS verilerinize dönebilirsiniz. Şunları belirlemeniz yeterli:
- En çok satan ürünler
- En iyi renkler ya da boyutlar
- Sıklıkla birlikte satın alınan ürünler
Bu verilere sahip olmak, hangi öğelerin sergileneceği ve mankenlerinizin, pencerelerinizin ya da bunun gibi ürünlerinizin nasıl satılacağı gibi kararlar konusunda bilgi verebilir. Örneğin, müşterilerin genellikle belirli bir kıyafetle birlikte ona uygun bir takı da satın aldığını biliyorsanız, bu ürünleri birlikte sergileyen bir ekran oluşturabilirsiniz ya da belirli bir renk raflarda dikkat çekiyorsa, müşterilerin görebilmesi için onu mağazanızın önüne ya da ortasına koyabilirsiniz.
Durum ne olursa olsun, satış ve müşteri raporlarınızı gözden geçirmek ve mağaza içi satış ve tasarım kararlarınızda kullanabileceğiniz trendleri belirlemek için mutlaka zaman ayırmalısınız.
5. Etkili Promosyon Fikirleri Üretin
POS verilerinin mağazanızdaki satışın artmasına yardımcı olması gibi, aynı ilgiler promosyon fikirleri oluşturmanızı da sağlayabilir. En iyi kategorilerinize ya da ürünlerinize yönelik bilgiler, promosyon malzemelerinizde hangi nesneleri öne çıkaracağınızı belirleyebilirsiniz.
Bazı durumlarda, bir aciliyet duygusu yaratmak için satış verilerini kullanmak da bir seçeneğiniz olabilir. Eğer bir ürün hızla satılıyorsa, insanları hemen satın almaya ikna etmek için bunu reklamınızda belirtmek size avantaj sağlar.
Bazı perakendeciler, daha önce tükenmiş ürünler piyasaya çıktığı zaman, pazarlamalarında popüler ürünleri öne çıkarmayı tercih ediyor. Markanın en çok satan polo gömleğinin tekrar stoklara girdiği gerçeğini gözler önüne seren UNTUCKit, buna en iyi örnek.
6. Ne Tür Ürünleri Paketler Halinde Satacağınızı Belirleyin
Öğe paketleri ya da desteleri satmak, envanterinizi taşımak için etkili bir strateji olabilir. Örneğin birçok perakendeci, popüler ürünleri yavaş hareket eden ürünlerle paketleyerek, ikincisinin satışını kolaylaştırmada yardımcı olabilir. Belirli durumlarda, yüksek ve düşük marjlı öğeler içeren bir paket, tüccarların karlarını da en üst düzeye çıkarmasına imkan sağlayabiliyor.
Şunu söyleyebiliriz ki, hangi öğelerin birlikte iyi gittiğini bildiğiniz zaman paketler en iyi sonucu verecek.
İşte POS verileriniz de burada devreye giriyor. Müşterilerinizin genellikle aynı anda satın aldığı ürünleri belirlemelisiniz, ardından bu ürünleri gruplandırmanın finansal açıdan anlamlı olmasını sağlamak için de fiyatlandırmanızı ve marjlarınızı hesaplamalısınız.
7. Neyi Stoklayacağınızı ve Ne Sipariş Etmeyeceğinizi Belirleyin
Müşterileriniz arasında hangi ürünlerin en popüler olduğunu bilmek, daha akıllı envanter kararları vermenizi sağlayacak.
En çok satanlarınızın neler olduğunu biliyorsanız ve neden bu kadar popüler olduklarına dair sağlam bir fikriniz varsa, bu ürünlerden daha fazla stoklayabilir ve en az popüler olan stoklarınızı hızlı bir şekilde taşımak ve en çok satan ürünler için yer açmak için satışa koyabilirsiniz. Bu oldukça etkili bir yöntem.
Trendleri tahmin etmek ve kataloğunuza hangi öğeleri ekleyeceğinizi belirlemek için POS müşteri verilerini kullanarak işlerinizi daha da ileri götürebilirsiniz. Ayrıca, hangi ürünlerin satılamaz olduğunu bilmek de son derece önem taşıyor. Böylece onları tekrar mağazanızda stoklamazsınız.
8. Neyin Satışa Çıkacağına Karar Verin
Mutlaka belirtmemiz gereken bir diğer önemli şey şu: Alışveriş yapanların satın almadığı ürünlere de bakmanız gerekiyor. Hangi ürünlerin rezonansa girmediğini ne kadar erken anlarsanız, rotayı düzeltmek için o kadar fazla zamanınız olacak. Örneğin, belirli bir elbise modeli ya da markası satmıyorsa, bunu bir an önce bilmeniz gerekiyor. Böylece onu satışa sunabilir ve stok satın almaktan sorumlu kişinin o belirli ürünü yeniden sipariş etmemesini sağlayabilirsiniz. Hem o ürün elinizde kalmamış olur hem de satışı sağlanabilir.
9. Personel Bilgisini ve Müşteri Hizmetlerini Geliştirin
İnternet ve akıllı telefonlarımız yardımıyla bugün tüketiciler her zamankinden daha fazla bilgi sahibi. Yapılan bir araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 80’i perakende satış ortaklarından daha bilgili olduklarına inanıyor
Bu yüzden personelinize bilgi, beceri ve güven aşılayarak rekabetçi kalabilirsiniz. Bunu yaparken de müşterilere, çalışanlarınızın alışveriş yapanlara satın alma kararlarında yardımcı olabilecek ürün uzmanları olduğunu gösterme şansınız olacak.
Bunu ancak, ekibinize POS müşteri verilerinize erişim izni vererek başarabilirsiniz. Personeliniz hangi ürünlerin trend olduğunu bildiği ve her müşterinin satın alma geçmişinden haberdar olduğu zaman müşterilerinize yardımcı olmak ve onları etkilemek için çok daha iyi bir konumda olacaklar.
Bütün Fikirleri Toplayalım
POS müşteri verileriniz, işletmenizin çeşitli bileşenlerini iyileştirme gücüne sahip. Perakende pazarlama ve satıştan envanter yönetimine kadar, parmaklarınızın ucunda doğru bilgilere sahip olmak gerçekten işletmenizin sonuçlarını değiştirecek.
Bu yüzden POS verilerinin nasıl kullanılacağını ya da POS verilerinin nasıl çalıştığını bilmenin yanı sıra, platformunuzdan doğru verileri nasıl çıkaracağınızı da bilmeniz önemli. Bunu yapmak, büyüyüp gelişebilmeniz için daha akıllı kararlar vermenizi sağlayacak. Verdiğimiz 9 fikir, işletmelerinize kar getirecek ve satışlarınızı doğru yapmanıza yardımcı olacak.