İnternetin hayatımızda daha fazla yer etmesiyle birlikte, sosyal medya platformlarının kullanımı da artıyor. Yapılan son araştırmaya göre “Z Kuşağı” olarak olarak tabir edilen 1990’ların ortalarında ve sonlarında doğan kişiler, arama motoru tercihini TikTok videolarından yana kullanıyor.
Araştırmalarda TikTok Videolarının Kullanımı Artıyor
Son dönemin popüler sosyal medya platformlarından birisi olan TikTok, sadece viral dans ya da yemek videolarının bulunduğu bir platform değil. Yapılan araştırmaya göre artık Z kuşağı kişileri, internet üzerinde arama motoru tercihleri olarak Google yerine TikTok’u tercih etmeye başladı. Z kuşağı kullanıcıları araştırmalarında TikTok’u kullanmaları pek çok sorunu beraberinde getiriyor.
Sosyal medya platformları arasında TikTok’un farklı bir kullanıcı kitlesinin olduğu uzun bir süredir tartışılıyordu. Özellikle Z kuşağı arasında popüler bir sosyal medya platformu olan TikTok, Z kuşağı kullanıcılarının vakitlerinin büyük bir kısmını geçirdiği yer konumunda.
NewsGuard tarafından yapılan son araştırmaya göre, genç kullanıcılar tarafından sıkça kullanılan TikTok platformunda listelenen her beş arama sonucundan birisi yanlış bilgiler içeriyor. Yapılan araştırma, Koronavirüs pandemisi sonrasında tartışmalı hale gelen mRNA aşılarını ve 2022 ABD seçimlerini içeriyor.
Yapılan araştırma, TikTok’un kullanıcıları önyargılı arama terimleriyle yönlendirdiğini gösterdi. Örnek olarak bir kullanıcı “covid aşısı” araması yaptıysa TikTok, “covid aşı gerçekleri” ya da “covid aşısı hiv virüsü” gibi önyargılı arama terimleri için öneri sunuyor. Çalışmada seçimlerde TikTok’un da kullanıcıları yanlış videolara yönlendirdiği görüldü. Uzmanlar ebeveynleri bu konuda dikkatli olmaları gerektiği konusunda uyardı.