Günümüzde mobilite ve IT’nin tüketicileştirilmesinin etkisi ile ilgili CIO nadirdir. Fakat mobil, teknolojik inovasyonda sadece ileri yönlü en son adım olmaktan daha fazlası, diye konuşuyor Deloitte Consulting’den Mike Brinker ve Shehryar Khan. Mobil, operasyon modellerini, iş modellerini ve piyasaları temelden değiştiriyor.
Artık “mobil öncelikli” düşünmek yeterli değil, diyorlar. Bunun aksine işletmelerine dijital geleceğin sonrasında liderlik etmek isteyen CIO’lar “sadece mobil” hakkında düşünmeye başlamalı.
Brinker ve Khan’a göre işaretler belirgin: 2012’de hem Apple hem de Google Play indirilen uygulamalarda 25 milyarı aştı. Bunun yanı sıra Kleiner Perkins Caufiel & Byers’dan Mary Meeker’ın İnternet Trend’leri araştırmasına göre 2012’de tüm internet trafiğinin yüzde 13’ü mobil cihazlardan geldi.
“Tüketici dünyasındaki akıllı telefon ve tabletlerin benimsenmesindeki patlama göz ardı edilemez,” diye yazıyor Brinker ve Khan Deloitte’in Teknooji Trendleri 2013: Postdijital Bileşenleri raporunda. “Ve işletmeler bunu not etti. Mobil girişimler iş alanının neredeyse her köşesinde ortaya çıktı; işgücüne serbestlik sağlamak, müşterilerle daha efektif biçimde bir araya gelmek ve her zamanki işi yeniden şekillendirmek için. CIO’lar bu feryatla baş etmekle mücadele ediyor: uygulamaları hayal etmek, inşa etmek, konuşlandırmak ve teşvik etmek için. Ve bu arada, birçoğu kullanıcı beklentileri ve mevcut sunumlar arasındaki boşluğu kapatmaya çalışıyor.