Teknoloji bu kadar gelişmeden önce, oynanan gerçek oyunlara dayalı çevrimiçi oyun davranışı ve kariyer ilgilerinin insanların seçimlerine nasıl yansıdığı hakkında çok fazla bilgi yoktu. Ama artık bütün bu bilgilere ulaşmak o kadar da zor değil.
Bu ilişkiyi incelemek için Game Academy ile iş birliği içinde olan Surrey araştırmacıları, bu hobilerin video oyunu oyuncularının gelecekteki kariyer planlamalarını ve profesyonel eğitimlerini nasıl destekleyebileceğini keşfetmek için 16 bin 33 katılımcının oyun oynama davranışını inceledi.
Oyun seçiminde kişisel ilgiler etkili oluyor
Katılımcılar, bir video oyunu dijital dağıtım hizmeti olan Steam’de farklı sayıda oyunlar oynadı. Araştırmacılar en çok oynanan 800 oyunu inceledi ve sadece cinsiyet ve iş ayrıntılarına erişebildikleri katılımcıları dahil ettiler.
Araştırmacılar, BT uzmanlarının ve mühendislerinin, muhtemelen uzamsal becerilerini geliştiren bulmaca-platform oyunları oynadıklarını keşfetti. Yönetim rollerindeki insanlar, organizasyon ve planlama becerilerinin dahil olduğu ve mühendislik profesyonellerinin genellikle problem çözme ve uzamsal beceriler gerektiren strateji oyunlarıyla ilişkilendirildiği aksiyon rol yapma oyunlarına ilgi gösterdi. Belirgin cinsiyet farklılıkları da vardı. Örneğin, kadınlar tek oyunculu oyunları oynamayı tercih ederken, erkekler atış oyunları oynamayı seviyor.
Araştırmacılar konuyla ilgili olarak şunları söylüyor:
“İşe alım süreçlerinde en iyi adaylar gözden kaçabilir çünkü firmalar iş dışı faaliyetlerle kazanılan sosyal becerileri dikkate almıyor. Araştırmamızın sonucunda adayların çevrimiçi oyun deneyimlerine inanıyoruz. Çünkü bu edinilen sosyal beceriler eldeki iş için çok yönlü güçlerini geliştirmeye gerçekten yardımcı olabilecek.”
Çalışmanın ortakları da kariyer ilgilerinin oyun oynamaya ne ölçüde yansıdığını anlayarak, bunların kariyer ilgileriyle nasıl örtüştüğünü daha net bir şekilde gösterebileceğine dikkat çekiyor. Aynı zamanda, işverenleri oyunla ilişkili sosyal becerilerin değerini anlamaya teşvik edebileceklerini de söylüyorlar. Uzmanlar, “Araştırmamız oyun geliştiricilere ilham verebilir. Ayrıca, üniversite gibi öğrenim yerleri, öğrencilerin oyunu kariyer gelişimlerinin bir parçası olarak yansıtmalarına ve uyumluluğu artırmak için oyunun müfredata nasıl dahil edilebileceğini düşünmelerine imkan verebilir.” diyor.