FCC, taşıyıcılardaki ihlaller için raporlamayı iyileştirecek kurallar öneriyor. Bu hamlenin en önemli tarafı, bir telekomünikasyonun müşterileri bir güvenlik olayı hakkında uyarabilmesi için yedi iş günü zorunlu beklemeyi ortadan kaldırması. Bu sayede bilgisayar korsanlarının, bilginiz olmadan verilerinizi kötüye kullanma fırsatı daha kısa olacak.
Teklif, taşıyıcıların bildirilebilir veri ihlallerini FCC, FBI ve Gizli Servis’e bildirmesi gerektiğini de açıklığa kavuşturacak. Sağlayıcılar da aynı şekilde, hesap bilgilerini açıkta bırakmak gibi kasıtsız ihlaller konusunda müşterileri uyarmalı. Komisyon aynı zamanda, ihlal uyarılarının insanların harekete geçmesine yardımcı olacak belirli bilgileri içermesi gerekip gerekmediği konusunda kamuoyundan bilgi istiyor.
Mevcut kuralların 15 yıldan daha eski olduğu, mağdurları ve yetkilileri mümkün olan en kısa sürede bilgilendirmenin hayati olduğu bir zamanda “adım dışı” olduğuna dikkat çekiliyor. Teorik olarak telekomünikasyon, kullanıcıları daha erken uyararak kimlik dolandırıcılığı ve takip amaçlı bilgisayar korsanlığı olasılığını azaltacak. Bu, zamanında uyarıları garanti etmiyor ancak hem müşteriler hem de ağların zararı için hasarı en aza indirebilecek. Ayrıca, özellikle Kaliforniya gibi eyaletlerde, ihlal bildirimiyle ilgili diğer yasalarla daha tutarlı olacak.
Bunlara ek olarak önerilen kural değişikliği, bildirimin bir cezai soruşturmayı ya da ulusal güvenliği tehlikeye atması durumunda, federal kurumların müşteri uyarılarını ilk 30 güne kadar ertelemesine izin verecek. Ancak bu durum genel olarak halkı riske atabilir. FCC ayrıca, daha küçük taşıyıcıların izinsiz girişleri bildirmek için daha fazla zamana sahip olup olmayacağını merak ediyor. Kamuya açık yorumlar bu kuralların şekillenmesine yardımcı olabilir, ancak nihai sonucun bütün endişeleri gidereceğinin henüz bir garantisi yok.