Çerez politikasının sonu geliyor

Google, ilgi alanlarımızı takip ederek reklam ağlarında rastgele üç tanesine erişimi paylaşacak ve veriler kısa sürede kaybolacak.

Bildiğiniz üzere her siteye girdiğinizde çerezlere onay vermek zorunda kalıyorsunuz. Çünkü web kullanıcılarının, bir web sitesinin onları izleyip izlemediğini bilmesi için siteye giren herkesten çerez onaylaması şartı koşuyor. Artık, bu durum bitecek gibi görünüyor.

Bu cephede, ICO uzun vadede başarısız oldu. Konuyla ilgili yasa yürürlüğe girdi ve veri düzenleyicisi, insanlar sitelerine girdiklerinde, web sitelerinde bir afiş göstermenin yeterli olacağını öne süren bir gönderi paylaştı. Buna ek olarak Birleşik Krallık’ın bu yönergeyi uygulaması çevrimiçi gizliliği korumada başarısızlıkla sonuçlandı. Ama yine de bazı eğitimlerin de verilmesi gerekiyordu. Rahatsız edici afişlerin ortaya çıkışı, herkesin web sitelerinin sadece bilgi göstermediği, aynı zamanda topladığı temel gerçeğini anlamasını da sağlıyor. Aslında genel olarak bakıldığında ICO’nun çerezler hakkında yılda yüzlerce şikayeti oluyor. Ama sonuç olarak ellerine ne geçtiği ise bilinmiyor.

Avrupalı ​​düzenleyicilere bakacak olursak da şunları söylemek gerekiyor: Geçen yıl Google daha sağlam banner’lar sunmaya zorlandı. Çerezlerle ilgili çalışmalar hızla devam ediyor. Birleşik Krallık, banner sayısını azaltmak için düzenlemelerle uğraşıyor. Aynı zamanda Alman düzenleyiciler de rızanın bazı web sitelerinde çoğaltılmasını sağlamaya çalışıyor. Bu konularla ilgili bir yasanın ortaya çıkması da bekleniyor. Google, gelecek yıl çerez onayı kararlarını tarayıcıya ulaştıracak ve böylece bu soruyla sadece bir kez karşılaşacağız. İzin verilmezse de siteden atılmayacaksınız. Site içerisinde gezinebileceksiniz.

Son olarak Google, sistemini çalıştırmayı başarırsa, Chrome ilgi alanlarımızı takip edecek ve reklam ağlarında rastgele üç tanesine erişimi paylaşacak. Google, başka hiçbir demografik verinin paylaşılmayacağına ve aynı zamanda çok kısa bir sürede bu verilerin kaybolacağına dikkat çekiyor. Google dahil olmak üzere reklamverenler, sizin hangi sitelerde gezdiğinizi ya da günün hangi saati hangi sitede olduğunuzu incelemeyecek. Bir kere veriyi alacak ve sonrasında da rastgele seçecek. Tam mahremiyetten yine bahsedilemese de en azından çerezlerle ilgili çok büyük bir gelişme.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu