Levi’s, insan modellerini tamamlamak ve çeşitliliği artırmak amacıyla yapay zeka tarafından oluşturulan modeller yapmak için, dijital model stüdyosu Lalaland.io ile iş birliği yapacağını duyurdu. Şirket, bu hareketi çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve sürdürülebilirliğe dayalı bir “dijital dönüşüm yolculuğunun” parçası olarak tanımlıyor.
İş birliği yapılan Amsterdam merkezli dijital model stüdyosu Lalaland.ai şirketinin misyonu, moda endüstrisinde daha fazla temsil görmek ve kapsayıcı, sürdürülebilir ve çeşitliliğe sahip bir tasarım zinciri oluşturmak. Ayrıca müşterilerin, her vücut tipine, yaşa, boyuta ve ten rengine sahip “ultra gerçekçi” modeller aracılığıyla kendilerine benzeyen bir insanda çeşitli moda ürünlerinin nasıl görüneceğini görmelerini sağlamayı da amaçlıyor.
Levi’s konuyla ilgili, “Modayı ve teknolojiyi hem bir sanat hem de bilim olarak görüyoruz ve yolculuğumuza daha uzun süre devam etmemize yardımcı olabilecek yüksek kaliteli teknolojiye sahip bir şirket olan Lalaland.ai ile ortaklık yapmaktan heyecan duyuyoruz.” dedi.
Bunlara ek olarak, yapay zeka modellerini benimseyen tek moda markası Levi Strauss değil. Lalaland.ai, Calvin Klein, Tommy Hilfiger ve Otto Group ile de çalıştığını belirtiyor. Bu markalardan alışveriş yapan insanların çoğu, muhtemelen gördüğü modellerin çoğunun gerçek insan olmadığını bilmiyor.