Samsung, kendi kendini tamir etme programının İngiltere ve diğer Avrupa ülkelerinde kullanıma sunduğunu duyurdu. Bu program, Galaxy S20, S21 ve S22 serisi akıllı telefonlar ile Galaxy Book Pro ve Galaxy Book Pro 360 dizüstü bilgisayarlar gibi desteklenen cihazların tamiri için gereken araçlara ve parçalara erişim sağlayacak.
Samsung, bu programı ABD’de iFixit ile iş birliği yaparak başlatmıştı. Ancak Avrupa’da parça dağıtıcıları ASWO ve 2Service tamir kitlerinin satışını ve dağıtımını üstlenecek. Program, zaten Avrupa’nın bazı bölgelerinde aktif durumda ve Haziran sonuna kadar İngiltere gibi diğer bölgelere de gelecek. Galaxy S20, S21 ve S22 serisi sahipleri, kendi telefonlarının ekranını, arka camını ve şarj portunu değiştirebilecekler. Galaxy Book Pro kullanıcıları ise ön kasa, arka kasa, ekran, pil, dokunmatik ped, güç düğmesi parmak izi okuyucusuyla birlikte ve kauçuk ayaklar gibi yedi farklı parça için tamir imkanına sahip olacaklar.
Samsung, kullanıcılara yardımcı olmak amacıyla bu tamirlerin nasıl yapılacağına dair videolar ve diğer destek materyallerini içeren özel bir destek sayfası da sunacak. Samsung’un ‘kendin tamir et’ programı, cihazların ömrünü uzatmayı ve kullanıcıların Galaxy cihazlarının performansını mümkün olduğunca uzun süre deneyimlemelerini sağlamayı hedefleyen bir adım olarak ön plana çıkıyor. Bu programın Avrupa’da genişlemesiyle birlikte, Samsung kullanıcılarına daha sürdürülebilir bir teknoloji deneyimi sunmayı ve ürünlerinin tamir edilebilirliğini artırmayı amaçlıyor.
Samsung’un kendi kendini tamir etme programının Avrupa’ya genişletilmesi, kullanıcıların cihazlarını daha uzun süre kullanmalarını teşvik ederken aynı zamanda maliyetleri de düşürebilir. Birçok insan için, küçük tamirler için servise gitmek yerine cihazlarını kendileri tamir etmek hem zaman hem de para açısından daha avantajlı olabilir.