YouTube, kullanıcılarına rahatlatıcı bir deneyim sunmak için yeni bir özellik test ettiğini duyurdu. “Kilit Ekranı” adı verilen bu özellik, yanlışlıkla bir düğmeye basarak videoyu kesintiye uğratmayı önlemek için ekranları kilitleme imkanı sağlıyor. Kullanıcılar, bu özelliği etkinleştirmek için ekranın sol üst köşesindeki dişli çark simgesine dokunabilir.
Ancak bu yeni kilitleme özelliği yalnızca Android ve iOS cihazlarda seçkin Premium aboneler tarafından kullanılabiliyor. YouTube, kullanıcılara özelliği denemeleri için 30 Temmuz’a kadar süre veriyor. Kullanıcılar, davet alıp almadıklarını görmek için YouTube ana sayfasını ziyaret edebilir.
Aynı zamanda YouTube şu anda birkaç test daha yapmaya devam ediyor. Bu testler arasında, kullanıcıları reklam engelleyiciyi devre dışı bırakmaları durumunda üç videodan sonra video oynatıcının engelleneceği konusunda uyararak reklam engelleyicilerin kullanımını sınırlamak da bulunuyor. Aynı zamanda şirket, kullanıcıların YouTube web sitesi veya uygulaması aracılığıyla oyun oynamasına izin verecek bir çevrimiçi oyun teklifini de değerlendiriyor.
Tüm bu gelişmeler, kullanıcılara ulaştıkça yeni iyileştirmeler yapılması beklenmektedir. Öncelikle, bu özelliği kullanabilen kullanıcıların geri bildirimlerini değerlendirmek ve daha sonra eksiklikleri belirlemek önemlidir.