Google, bulut tabanlı üretkenlik yazılımı Docs ve Drive’ı güçlendirmeye devam ediyor. Şirketin duyurusuna göre, kullanıcıların belgelerini imzalamayı kolaylaştırmak amacıyla entegre e-imza desteği sunulacak. Bu özellik, uzun bir alpha test döneminden sonra beta aşamasına geçti.
Şu an için sadece Gmail kullanıcılarından e-imza istenebilecek
Günümüzde Dropbox gibi bulut tabanlı seçeneklerden Adobe Acrobat gibi programlara kadar birçok yazılım e-imza desteği sunuyor. Google, bu alanda rekabet edebilmek için e-imza desteğini kendi ürünleri olan Docs ve Drive’a entegre ediyor. Böylece kullanıcılar, sözleşmeler üzerinde çalışırken farklı uygulamalar ve sekmeler arasında geçiş yapmak zorunda kalmayacaklar.
Docs ve Drive kullanıcıları alıcılardan tam imza veya baş harf isteyebilecekler. Ayrıca, otomatik doldurulacak bir “imzalama tarihi” kutusu da bulunacak. Aynı şablondan birden fazla imza isteği oluşturmak da mümkün olacak. Google, ayrıca bekleyen imzaların durumunu takip etme özelliğini de sunacak.
Şu an için yalnızca Gmail kullanıcılarından e-imza istenebilecek. Ancak Google’ın blog gönderisine göre, “Gmail dışı kullanıcılardan e-imza isteme” yeteneği ilerleyen aylarda kullanıma sunulacak.
Beta aşamasına geçmiş olsa da, Google’ın e-imza özelliği henüz tüm Workspace kullanıcılarına geniş kapsamlı olarak sunulmuyor. Workspace bireysel aboneleri, önümüzdeki birkaç hafta içinde özelliğin açık beta sürümüne erişebilecekler. Ancak, Workspace Business veya Enterprise abonelerinin bu özelliğe erişebilmesi için yöneticilerinin talepte bulunması gerekiyor. Özelliğin ücretsiz kişisel hesaplara ne zaman geleceği ise henüz bilinmiyor.