WhatsApp, herkesin bildiği ve sevdiği temel sohbet deneyimine ek olarak yeni deneyimler getirmeye devam ediyor. İşletmeler ve iş odaklı özellikler, bir süredir WhatsApp’ın geliştirme stratejisinin odak noktası oldu, ancak birkaç proje kullanıcılara fayda sağlayabilecek gerçek özelliklere dönüştü.
Geçen hafta başında WhatsApp, kullanıcıların doğrudan uygulama içinden ürün ve hizmet satın almalarını sağlayan yeni bir satın alma hizmeti olan Flows’u duyurdu. İster tren bileti, ister yemek ister randevu rezervasyonu olsun, Flows’un WhatsApp’ta satın alma deneyimini olabildiğince basit ve hızlı hale getirmesi bekleniyor.
WhatsApp, önümüzdeki haftalarda Flows’u en azından WhatsApp Business Platform’u kullanan dünyanın dört bir yanındaki işletmelerin kullanımına sunmayı vaat etti. Flows, işletmelerin WhatsApp kullanıcılarına ihtiyaçlarını karşılayan menüler ve özelleştirilebilir formlar sağlamasına olanak tanıyacak.
Ek olarak WhatsApp, doğrudan sohbet içinde bir satın alma işlemini tamamlamayı kolaylaştırdığını duyurdu. İlk olarak, Hindistan’daki kullanıcılar, arabaları öğe ekleyebilecek ve UPI uygulamaları, banka ve kredi kartları gibi desteklenen çeşitli yöntemlerden birini kullanarak ödeme gönderebilecekler. Satın alma deneyimini güvenli ve basit hale getirmek için WhatsApp, Razorpay ve PayU gibi ortaklarla çalışıyor.
Son olarak, WhatsApp, başarıyla kimliklerini doğrulayan işletmelere Meta Verified statüleri sağlayacak bir doğrulama süreci başlatıyor. WhatsApp, bu işletmelerin doğrulanmış bir rozet, gelişmiş hesap desteği ve kimlik hırsızlığına karşı koruma alacaklarını söylüyor.
Ayrıca Meta Verified, ilgili işletmeler için bazı ek premium özellikler sunacak, bunlar arasında web aramasıyla keşfedilebilir özel bir WhatsApp sayfası oluşturma ve çoklu cihaz desteği yer alıyor.
WhatsApp, Meta Verified özelliğini çok yakında WhatsApp Business uygulamasını kullanan küçük işletmelerle test etmeye başlayacak, bu nedenle bu özellik henüz WhatsApp Business Platform’daki işletmeler için mevcut olmayacak.