Amazon, Apple ürün sayfalarını “junk ads” (istenmeyen reklamlar) ve önerilerden arındırarak özel bir muamele uyguluyor. Bu durum, iki şirket arasında bir anlaşmanın varlığını gösteriyor.
Federal Ticaret Komisyonu (FTC), Eylül ayında Amazon’a karşı bir antitröst davası açtığında, şirketi “arama kalitesini düşüren junk ads arttırmakla” suçladı. Ancak Insider, Apple ürünleri için olan sayfaların “iPhone” ve “iPad” gibi, temiz bir sayfa düzeniyle reklamsız olduğunu keşfetti. Buna karşın, Samsung Galaxy ve Microsoft Surface gibi rakip markaların ürünleri, birçok banner reklam ve diğer markalardan birçok sponsorlu öneri gösteriyor.
Apple, Amazon ile diğer şirketlerin “belli Apple markasıyla ilgili aramalar” için Amazon pazar yerinde reklam almasını engelleyen bir anlaşma yaptığını kabul etti. Örneğin, şirketler “iPad klavye kılıfı” gibi anahtar ifadeler için reklam alabilir, ancak “iPad” için alamaz.
Apple temsilcisi, anlaşmanın amacının “mümkün olan en iyi müşteri deneyimini yaratmak” olduğunu belirtti ve bu anlaşmanın aynı zamanda platformdaki sahte ürünlerle ilgili sorunları çözmek için yapıldığını, çünkü Amazon’a daha önce “yüz binlerce kaldırma talebi” gönderildiğini ekledi