Türkiye’nin en görkemli bulut ve yapay zeka zirvesi “FUTUREOF Cloud & AI 2023” 2 Kasım günü 500’e yakın katılımcıyla Swissôtel The Bosphorus’ta gerçekleşti. Gün boyu devam eden etkinlikte bulut bilişim ve yapay zeka teknolojilerindeki trendler, ilham veren başarı hikayeleri ve gelecek stratejileri konuşuldu. 300’e yakın başvuru arasından 10 kategoride değerlendirilerek seçilen 45 proje, gelecekteki uygulamalar için referans niteliğindeki FUTUREOF Cloud & AI Awards 2023 ödülüne layık görüldü.
Türkiye’nin önde gelen teknoloji karar vericileri, 2 Kasım günü Swissôtel The Bosphorus’ta düzenlenen FUTUREOF Cloud & AI 2023’te 500’e yakın katılımcıyla bir araya geldi. Gün boyunca devam eden etkinlikte, bulut bilişim ve yapay zeka alanlarındaki güncel gelişmeler ele alındı, geleceğin teknoloji trendleri tartışıldı. Etkinlik kapsamında düzenlenen panellerde sektörün önde gelen isimleri bilgi ve deneyimlerini paylaşırken, sponsorların sunduğu sunumlar da katılımcılara ilham verici bir perspektif kazandırdı.
Gün boyunca teknolojinin sınırlarını zorlayan inovasyonların ve stratejik vizyonların tartışıldığı zirvede, katılımcılar sektördeki son gelişmeleri yakından takip etme fırsatı bulurken, Türkiye’nin teknoloji dünyasındaki yükselişine odaklanan konuşmacılar da geleceğin dijital dönüşümünü şekillendirmek için stratejilerini paylaştı.
Etkinliğin kapanışında gerçekleşen ödül töreni ise sektördeki başarıları ve inovasyonu teşvik eden bir atmosfer oluşturdu. CxO’lar, akademisyenler ve sektörün düşünce liderlerinden oluşan jüri tarafından şeffaflık ve tarafsızlık ilkeleriyle değerlendirilen 300’e yakın proje, 10 kategoride ele alındı ve 45 proje FUTUREOF Cloud & AI Awards 2023 ödülüne layık görüldü. Türkiye’nin teknoloji arenasındaki gücünü bir kez daha kanıtlayan FUTUREOF Cloud & AI 2023, katılımcılarına ileri teknolojiye dair heyecan verici bir bakış açısı sunarken, sektördeki gelecek trendlerine de ışık tuttu.
“Bulut bilişim tarafında kaçırdığımız bir tren var ve bu treni hızlı bir şekilde yakalamalıyız”
CXO Medya Kurucusu Murat Yıldız, FUTUREOF Cloud & AI 2023’ün açılış konuşmasında, bulut bilişim alanında düzenlemeler açısından katedilmesi gereken uzun bir yol olduğuna vurgu yaparak sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu yıl bulut etkinliğimizin ikincisini gerçekleştiriyoruz fakat ‘Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz, şahsın görünür rütbe-i aklı eserinde’ diyerek sayıların hiçbir önemi olmadığını ifade etmek istiyorum. Yakın zamanda katıldığım GITEX Global 2023 fuarı, bana bulut bilişim alanında önümüzde uzun bir yol olduğunu gösterdi. Bulut bilişim tarafında kaçırdığımız bir tren var ve bu treni hızlı bir şekilde yakalamamız gerekiyor. Başta, regülasyonlar konusunda ciddi hamleler yapmak durumundayız. Bu yüzden CIO Summit haricinde, bulut etkinliğimizi de çok önemsiyorum. Eğer bir farkındalık yaratabiliyor, bulut bilişim konusunda bazı şeylerin rayına girmesinde katkı sağlayabiliyorsak ne mutlu. Bugün hem değerli partnerlerimiz hem de CIO’larımız sizlere vizyonlarını aktaracak. Biz de bu vizyonu gür bir şekilde, mümkün olduğu kadar her kanaldan yaymaya çalışacağız. Bir diğer önemli husus ise geçen yıl bulut bilişim odağındaki etkinliğimize bu yıl yapay zekayı da dahil etmemiz çünkü artık işimizin nasıl değiştiğinin farkına varamıyoruz. Herkesin ‘İşimin geleceği var mı? İşimi nasıl dönüştürebilirim?’ demesi gereken bir çağdayız. Gün boyu sürecek olan sohbetler ışığında, daha farklı neler yapabilirizi düşüneceğiniz veya bir yol haritası çıkaracağınız anlamlı konuşmalar olacağını düşünüyorum. Son olarak, 6 Mart 2024’te Türkiye’nin en büyük teknoloji buluşmasını gerçekleştireceğimiz CIO Summit etkinliğimizi de şimdiden duyurmak istiyorum. Hepinize geldiğiniz için çok teşekkür ediyor, keyifli ve verimli güzel bir gün olmasını diliyorum.”
Bulut ve yapay zeka entegrasyonuyla sistemler artık daha akıllı
CXO Medya Kurucusu Murat Yıldız’ın açılış konuşmasının ardından, “The Leadership Perspective on Cloud & AI” başlığıyla günün ilk paneli Arkas Holding CIO’su Mert Oruz moderatörlüğünde başladı. BT liderleri, bulut platformlarının ölçeklenebilirliğinden ve esnekliğinden yararlanırken dijital başarıyı artırmak ve “Her Yerde İş” konseptini kolaylaştırmak için veri analizi, otomasyon ve özelleştirilmiş müşteri deneyimleri için yapay zekadan nasıl yararlanıldığını tartıştı. Çalık Holding CTO’su Ali Fuat Çötelioğlu, “Mümkün olan her alanda bulutu kullanmak istiyoruz, artık sadece IaaS değil, PaaS ve Saas hizmetlerine de odaklanıyoruz. AI’da algoritmaların sağlıklı çalışması için veri temizliği çok önemli, bu bize yeni bir fırsat kapısı açtı. AI, bu teknolojileri doğru kullanan kişilerin önünü açacak.” sözleriyle yapay zeka yaklaşımlarından bahsederken, Aydem Enerji CTO’su Engin Kavas ise “Bulut ve AI daha dar bir portföy ile sağlanan servislerdi ancak son dönemde bu alandaki servisler çeşitlendi. Bu da bize bir fırsat alanı sunuyor. Bu teknolojileri hem altyapımızda hem de müşteri deneyimi süreçlerimizde kullanıyoruz. Büyük veriyi toplama ve makine öğrenimi gibi alanlarda çalışıyoruz. Akıllı şebeke yönetiminde de bu teknolojileri kullanmayı planlıyoruz. Buna ek olarak, fiyat dalgalanmalarını yönetme ve müşteri kanallarını artırma ve hizmeti hızlandırma konularına da odaklanacağız.” ifadeleriyle yapay zeka ve bulutun entegrasyonuna vurgu yaptı.
Eczacıbaşı Group CIO’su Hilmi Koçak, yapay zeka ile daha akıllı süreçler inşa etme vizyonlarını “Dijital dönüşümde topluluk olarak dünya ortalamalarını yakaladık, ancak yapay zeka ile yeni bir kırılımın eşiğindeyiz ve yapacağımız çok şey var. Bu sene iki odağımız var; yapay zeka ile süreçlerimizi akıllandırmak ve insanlara ve organizasyona yatırım yapmak. GenAI konusunda bir hub kurduk, 10 proje devam ediyor. Buradaki kilit nokta, ufak çaplı denemeler yapmak. Odağımız, sistemlerimizi akıllandırmak.” cümleleriyle aktarırken, iST Systems Genel Müdürü Dr. Reha ÇETİN de “İGA, dijital olarak doğmuş bir şirket. En iyi dijital ürünleri seçiyoruz, ancak bu ürünlerin uyumlu bir şekilde çalışması gerekiyor. Dijitalleşme stratejilerimiz, misafirperverliğimizi artırmak ve uçtan uca müşteri deneyimini iyileştirmek üzerine odaklanıyor. Havalimanındaki her aşamadaki bekleme sürelerini izlemek ve yapay zeka kullanarak bu süreleri minimize etmek, aynı zamanda girişimciler ve fikir sahipleri ile iş birliği yapmak ana hedeflerimiz arasında. Artık bu alanlar sadece BT departmanının işi olmaktan çıkıp, iş birimlerimizin de ilgi odağı haline geldi. Organizasyonlarımızı bu yönde yeniden şekillendirmemiz gerekiyor.” diyerek, kurumun “Airport 4.0 powered by AI” yaklaşımından bahsetti.
Yapay zeka ve bulut dönüşümünde, stratejik planlamadan tam ölçeğe geçiş
FUTUREOF Cloud & AI 2023’ün ikinci paneli “Navigating the AI & Cloud Transformation: From Strategic Planning to Full-scale” CXO Medya Kurucusu Murat Yıldız’ın moderatörlüğünde devam etti. Panelde, pratik bir benimseme/geçiş planında altyapı modernizasyonu ve kültürel değişimden, dağıtılmış bulut ve hibrit buluta kadar dijital yaklaşımlar masaya yatırıldı. Vakko BT Grup Başkanı Alper Tekin, “Yapay zeka, bulut ve veri analitiği, geleceğin temel dinamikleri arasında yer alarak iş dünyasının dönüşümünde kritik bir rol oynayacak. Bu teknolojiler, verileri daha etkili bir şekilde işleyerek inovasyonu ve rekabet avantajını artırmamıza yardımcı olacak.” sözleriyle, AI ve bulut bilişimin şirketler için dinamik gücüne vurgu yaparken, Anadolu Sigorta CIO’su Korhan Kuyu, yapay zeka ve bulut dönüşümünde veri analitiği çalışmaları hakkında şunları söyledi: “65 kişilik Ar-Ge merkezimiz, şimdiye kadar 13 akademik makale yayınladı ve sigorta sektöründe yerinde Ar-Ge merkezi bulunan tek şirketiz. Artık veriden değer çıkartma dönemine ulaştık ve bunun için güçlü bir veri modeline sahip olmanız gerekir. Kendi geliştirdiğimiz sigortacılık modelimiz üzerinde 44 analitik model çalıştırıyoruz ve bu süreçte suistimal tespiti uygulamamızı ticarileştirmeyi hedefliyoruz.”
Vakıf Katılım CIO’su Mehmet Bütün de “100’den fazla operasyonel süreci başarılı bir şekilde otomatikleştirebildik ve süreç mimarisi anlayışını tüm organizasyonumuza yayarak büyük bir dönüşüm fırsatı elde ettik. Ayrıca, bulut teknolojileri konusunda regülasyonlara uyumlu bir şekilde fırsatları değerlendiriyoruz ve bu bağlamda özel bulut ile ilk adımı attık. Verileriniz ve analitik ekibiniz olabilir, ancak asıl önemli olan, veriyi işleyebilmek ve anlamlı sonuçlara dönüştürebilmektir.” ifadeleriyle kurumdaki bulut dönüşümünün geldiği noktayı paylaştı. Bizim Toptan Satış Mağazaları BT Kıdemli Müdürü Ayhan Karayel, “Perakende sektöründe veri analizi olmadan herhangi bir şeyi başarmak oldukça zor. Bu nedenle, ana veri direktörlüğü gibi bir departmanımız bulunuyor. Talep tahminleme, tüm perakendeciler gibi bizim için de vazgeçilmez bir gereklilik haline geldi.” diyerek veri analizinin kurum içerisindeki önemine dikkat çekti. İpekyol Group BT ve Lojistik Direktörü Şevket Süreyya Çelikkanat ise “Bizim için en önemli sorun, doğru ürünü doğru zamanda ve doğru yerde bulundurmak. Bu süreçle ilgili verileri son 10 yıldır big data platformumuza yüklüyoruz ve verilerimiz temiz olduğu için algoritmaları sağlıklı bir şekilde işletip sonuçlar elde edebiliyoruz. Bu sistem aynı zamanda bize indirim optimizasyonu önerileri sunuyor ve bu sayede FAVÖK’te minimum %2 kazanç elde etmek mümkün oluyor.” sözleriyle veriden elde ettikleri değeri katılımcılarla paylaştı.
Dijital perakendenin geleceğindeki etkili teknolojiler
Atasun Optik BT Direktörü Orkun Süer moderatörlüğündeki “Future of Digital Retail: Impactful Technologies on the Horizon” başlıklı diğer panelde, çok kanallı entegrasyondan akıllı otomasyona ve gerçek zamanlı veri analitiğine kadar yapay zeka ve bulut tabanlı teknolojilerin perakendenin geleceğini nasıl tanımlayacağı ele alındı. Boyner CTO’su Cihan Yıldız, kurumun yapay zeka vizyonunu “Yapay zeka alanında planlama, deneyim iyileştirme ve kişiselleştirme projelerine odaklanıyoruz. Ayrıca, GenAI konusunda da devam eden projelerimiz bulunuyor.” sözleriyle açıklarken, LC Waikiki CDO’su Şerafettin Özer, “Son 4-5 ay içinde yapay zekanın ivmesi hızla arttı ve şu an işlerimizi nasıl daha farklı yapabileceğimizi düşündüğümüz bir dönemi yaşıyoruz.” diyerek yapay zeka kullanımında yeni yaklaşımlara odaklandıklarını paylaştı. Koçtaş CIO’su Uğur Serkan Taşkın da perakende sektöründeki etkin teknolojilere şu sözlerle dikkat çekerken, “Gelecekte, yapay zeka ve makine öğrenimi gibi teknolojik yenilikler, müşterilerle daha kişiselleştirilmiş etkileşimler sunarak alışveriş deneyimini bir üst seviyeye taşıyacak. Veri analitiği, tedarik zinciri yönetimi ve lojistikteki gelişmeler, iş süreçlerini optimize ederek verimliliği artıracak. Güvenlik ve gizlilik alanında yapılan inovasyonlar, müşteri güvenini pekiştirerek dijital perakendenin sürdürülebilir başarısına katkıda bulunacak. Bu teknolojik dönüşümlerle birlikte, işletmelerin adapte olma ve esneklik gösterme yetenekleri, rekabet avantajı sağlayacak temel faktörler haline gelecek.” Koton IT Direktörü Mesut Akyıldız ise teknoloji kullanımının kurum genelindeki kullanımının ve öneminin altını çizdi: “Teknoloji bilgisi, her seviyeden ve bölümden çalışanlar için önemlidir. İletişim becerileri, kendini ifade yeteneği ve takım çalışması yetkinlikleri, bizim en fazla değer verdiğimiz özelliklerdir.”
Kurumsal ölçekte benimsemeyi güçlendirmek için dijital liderliğin rolü
Günün son paneli olan “Empowering Enterprise-Scale Adoption: The Role of Digital Leadership” Doğuş Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Eray Gözener moderatörlüğünde yapıldı. Rekabet üstünlüğünü sürdürmek için bulut teknolojilerinin sunduğu gelişmelere ayak uydurmanın önemine değinilen panelde Aksigorta CIO’su Kaan Konak, liderlerin teknolojik gelişmeleri takip ederek güncel kalmalarının neden önemli olduğuna “50’ler ve 60’lar döneminde, insanların hayal ettiği teknolojiyi yakalamak için büyük bir çaba harcanıyordu. Şimdi ise teknoloji önde gidiyor ve bizler onun peşinden koşuyoruz. Teknoloji uzmanları dahi, teknolojiyi takip etmekte zorlandığımız bir dönemdeyiz ve şirketlerimizi dönüştürme görevi büyük bir sorumluluk haline geliyor.” sözleriyle vurgu yaptı. Sanko Holding CIO’su Köksal Küçükada, “Dijital dönüşümün temel başarı kriterleri teknoloji, kültür ve insan faktörleridir. Çünkü teknoloji önde gitse de insan ve kültüre odaklanmak son derece kritik. Örneğin, aynı uygulama birçok şirkette büyük başarı elde ederken, diğerlerinde başarılı olamayabilir. Temel fark; insanlar ve kurumsal kültürdedir. Bu nedenle, üst yönetim desteği bu süreçte önemlidir. Ve sektör olarak en büyük eksikliklerimizden biri insan kaynağı.” diyerek, tüm çalışanlar ve kurum kültürünün dijital dönüşümdeki etkisine değindi.
CK Enerji IT Direktörü Savaş Ergen “Daha önceki odağımız, manuel operasyonların dijitalleştirilmesiyken, şimdi yapay zeka ve robotik otomasyon gibi konular öne çıkıyor. Ancak değişmeyen tek şey; yönetim desteği, kapsamın belirlenmesi ve yalın süreçler gibi başarı faktörleri. Ayrıca, projelerin başlangıcından sonuna kadar maliyetlerin değişebildiği göz önüne alındığında, maliyet optimizasyonu da son derece önemlidir.” diyerek dönüşümde başarıyı getiren etmenleri anlattı. ISG Airport IT Direktörü İsmihan Baysal Anderson da teknoloji liderlerinin strateji belirlemedeki rolünü “Dijital strateji yerine iş stratejisi, yani teknolojiyi iş stratejimizi hayata geçirirken nasıl kullanacağımız, odaklanmamız gereken önemli bir konudur.” sözleriyle açıklarken, Hayat Global IT Direktörü Tunç Şenyol ise başarılı teknoloji kullanımın son kullanıcıdan en tepeye kadar bir bütün olduğunu şu şekilde ifade etti: “Şirketlerimizi teknolojide ileri götürmek, ne istediğini bilen bireylerle gerçekleşir. Şirket yönetimi ve BT vizyonu önemlidir, ancak son kullanıcıların da teknolojiye aşina olmaları ve bu konuda farkındalığa sahip olmaları gerekiyor. Gelişmek için çeşitliliği artırmalı ve kullanıcılarımızı eğitmeliyiz. Bu nedenle, şirket dışından konuşmacılarla etkinlikler düzenliyoruz ve teknolojiye ilgi duyan kullanıcılarımıza deneyler yapabilecekleri ortamlar sağlıyoruz.”
İlham veren sunumlar ve başarı hikayeleri
Gün boyu devam eden FUTUREOF Cloud & AI 2023, sadece bulut bilişim ve yapay zeka konularında değil, aynı zamanda sponsor sunumları ve başarı hikayeleriyle de katılımcılara eşsiz bir deneyim sundu. Sunumlar, sektördeki öncü şirketlerin geleceğe dair stratejilerini paylaşma fırsatı sunarken, katılımcılar da bu sunumlar sayesinde potansiyel iş birlikleri ve ortaklıklar konusunda değerli bilgiler edindi. Başarı hikayeleri ise sektörde başarılı olan şirketlerin inovasyon stratejilerini ve trendlere nasıl adapte olduklarını detaylı bir şekilde ortaya koydu. Bu sayede katılımcılar, sektördeki güncel gelişmeleri yakından takip edebilme şansına erişti. Sunumlar ve başarı hikayeleri, zirveye katılanları hem bilgi düzeylerini artırmada hem de sektördeki en son yenilikleri değerlendirmede etkili bir şekilde yönlendirdi.
Başarı Hikayesi: Büyük ölçekli şirketlerde bulut teknolojilerine geçiş
Bulutistan Genel Müdürü Gökhan Gençtürk ve Boyner CTO’su Cihan Yıldız, Türkiye’nin lider mağaza ve moda perakendecisi Boyner Grup’un Bulutistan altyapısında inşa edilen bulut dönüşüm deneyimlerini ve elde ettikleri faydaları katılımcılarla paylaştı.
- “Unleash the Potential of Cloud Computing” sunumuyla,
Turkcell Dijital İş Servisleri Kurumsal Ürün Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Ömer Ferit Gazimihal
- “Artificial Intelligence Revolution” sunumuyla,
Google Channel & Alliances Ülke Müdürü Dr. Serhan Yılmaz ve OREDATA Genel Müdür Yardımcısı Evren Atasayar
- “Unlocking Success: Embracing a Digital-First Approach in Business” sunumuyla,
VMware SR. İş Çözümleri Stratejisti Töre Duman ve Data Market Teknoloji Çözümleri Direktörü Özkan Öcal
“Future of Cloud & AI” sunumuyla,
Lenovo ISG Genel Müdürü Burç San
- “Hybrid Cloud by Design with GreenLake” sunumuyla,
HPE Bulut Hizmetleri Ülke Müdürü Eser Esen ve INTERTECH İş Geliştrime, Satış ve Ekosistem Dijital Dönüşüm ve Bulut Lideri Hakan Şahin
- “Cloud Native Digital Transformation: Unlocking New Horizons” sunumuyla,
vMind Bilgi Teknolojileri Bulut Hizmetleri Müdürü Kubilay Kaptanoğlu
- “One-Stop Managed Services for All Your IT Needs” sunumuyla,
Eclit CEO’su Önder Kaplancık ve bestcloudfor.me Kurucu ve CEO’su Berkay Özuygur
- “What’s Next in Cyber Security?” sunumuyla,
Palo Alto Networks Türkiye Bilgi Güvenliği Lideri Adil Burak Sadıç
- “Enterprise Applications powered by .AI” sunumuyla,
IFS Türkiye CTO’su Barış Özkan
- “Strategic Vision for Cloud & AI in Finance” sunumuyla,
INTERTECH CEO’su Ömer Uyar
- “Exploring the Power of Generative AI” sunumuyla,
TÜBİTAK BİLGEM Yapay Zeka Enstitüsü Direktörü Dr. Mehmet Haklıdır
- “The Artificial Intelligence Paradox: Can it create, can it own, can it harm, can it be responsible?” sunumuyla,
Baysal Sezgin Law Firm Kurucusu Özlem Sezgin
- “Artificial Intelligence and New Generation Cyber Risks” sunumuyla,
NSC BİLİŞİM CISO’su Cuma Kurt
- “Bridging the AI Gap: Transforming Awareness into Strategy” sunumuyla,
Global IT Bulut Hizmetleri Direktörü Burak Akusta
- “AI based Composable E-Commerce” sunumuyla,
Retter.io CEO’su Baran Baygan
- “Creating AI & Cloud-Based Rapid SaaS Solutions” sunumuyla,
Norm Digital CTO’su Deniz Kılınç
FUTUREOF Cloud & AI 2023’te ödüller sahiplerini buldu
Dolu dolu geçen zirvenin sonunda, 10 kategoride 300’e yakın başvuru arasından seçilen 45 proje, en başarılı bulut ve yapay zeka projelerini öne çıkaran FUTUREOF Cloud & AI Awards 2023 ödülünü almaya hak kazandı. Ödüller, Lenovo ISG Genel Müdürü Burç San’ın açılış konuşmasının ardından sahiplerine takdim edildi.
“Artificial Intelligence” kategorisinde ödül kazanan projeler
Akbank – Sesli Asistan
Aksigorta – IPA (Identical Photo Agent) Projesi
Defacto – Chatgpt AI Content
Eczacıbaşı İlaç Pazarlama – Next Gen Website Powered by AI
Mikrogrup – Paraşüt Altyapı Değişimi
Saruhan Holding – Yapay Zeka ile İK Süreçlerinin Dijitalleştirilmesi
“Cloud Transformation” kategorisinde ödül kazanan projeler
AgeSA Hayat ve Emeklilik – Cloud X
Dem Museums – Dijital Müze
Klimasan – K*WAY
Terra Pizza – TerraPizza Cloud Geçişi
Tiryaki Agro – Albatros
“Cost Efficiency” kategorisinde ödül kazanan projeler
Alışan – Derin Öğrenme ve Görüntü İşleme Teknikleriyle Resmi Evrakların Takibi ve Kontrolü
Boyner – Boyner Veri Merkezi Konsolidasyon Projesi
Coca-Cola İçecek – Analytics Cloud Transformation
Turkcell – Robotik Cihaz İhtiyaç ve Sipariş Yönetimi
“Data & Advanced Analytics” kategorisinde ödül kazanan projeler
Akbank – Mobil ARGUS Yıldızlar Kulübü
Aksigorta – Smart Scoring With AI
Anadolu Sigorta – SNA Trafik
Beymen – D-reco
Coca-Cola Pazarlama ve Danışmanlık – Daha Az Churn
ESAN Eczacıbaşı – Yeraltı Operasyon ve Planlama Optimizasyonu
İSKİ – Yapay Zeka Yardımı ile Su Tüketimi Tahminleme
Koçtaş – IOT Çözümler için Müşteri Takibi ve İlgi Alanı Ölçme Teknolojileri
“Hybrid Cloud” kategorisinde ödül kazanan proje
Doğuş Teknoloji – Hybrid Bulut Dönüşümü
“IaaS / PaaS” kategorisinde ödül kazanan projeler
Koçtaş – Bizim için her yer Koçtaş / Everywhere is Koçtaş for us
Türk Telekom – Bulut Bilişimciler Platform
Vestel – Vestel Evin Aklı – TOGG Smart Living Entegrasyonu
“Machine Learning” kategorisinde ödül kazanan projeler
Akbank – Anomali Tespiti İçin Süper Hızlı Algoritma
Chakra – Chakra SupplySync
Doğuş Teknoloji – 7.24 Mes-AI
Otokoç Otomotiv – Yapay Zeka ile İSG Optimizasyonu
TÜBİTAK – Gümrük Muhafaza’nın Tespit Kapasitesinin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Projesi
Vitra Karo – Digitile
“Private Cloud” kategorisinde ödül kazanan projeler
Doğuş Teknoloji – Don’t Look Up
Hedef Filo – Kurumsal Filo Kiralama için Buluta Geçiş: Maliyet Verimliliği ve Hızlı İnovasyon
Uludağ İçecek Türk – Uludağ İçecek Bulut Bilişim Projesi
Vakıf Katılım Bankası – Open Source Systems Microservice Infrastructure Transformation
“Robotic Process Automation” kategorisinde ödül kazanan projeler
Anadolu Sigorta – Çalışan & Makine İşbirliği ile Robotik Veri Otomasyonu
Aydem Perakende – ADA: Aydem Dijital Asistan Her Zaman Yanınızda!
Boyner – Veri Koruma Ajanı Projesi – Bodi
BSH Elektrikli Ev Aletleri – RPA ile Takip ve İzleme (Track & Trace with RPA – Export Tracking)
Turkcell – Turkcell Data Center Energy Saving with Reinforcement Learning
“SaaS” kategorisinde ödül kazanan projeler
Norm Holding – Vinter: Yapay Zeka Odaklı Yeni Nesil İşe Alım Platformu
Tavuk Dünyası – Tavuk Dünyası Yurtdışı Şubelerimiz (Gagawa) POS ve Raporlama Projesi
Türk Telekom – Türk Telekom Bilgi Paylaşım Platformu Kodeks