Bundle Kitchen Kurucusu Alican Karaca: “Bundle Kitchen çatısı altında farklı markaların ürünlerini müşterilere sunuyoruz. Bu markaları seçerken ürünlerin kalitesi ve lezzeti konusunda oldukça hassas davranıyoruz.”
Bundle Kitchen, dünyada yeni yeni popülerleşen bir yeme-içme konseptinde hizmet sunan yerli bir girişim. “Ghost-kitchen” olarak anılan bu iş modeli, çağımızın hızlı yeme kültürüne oldukça benziyor ancak tek farkla: Burada gerçekten farklı lezzetler bulmak mümkün. Yeme-içme sektöründeki deneyimlerini ve Bundle Kitchen girişiminin nasıl hayat bulduğunu bizlerle paylaşan Bundle Kitchen Kurucusu Alican Karaca ile pandeminin getirdiği zorlukları, iş stratejilerini, yeni marka konseptlerini ve geleceğe dair planlarını konuştuk…
Öncelikle sizi kısaca tanıyabilir miyiz?
Liseyi Saint Benoit’da, üniversiteyi de Yeditepe Üniversitesi Gastronomi bölümünde tamamladım. 2007-2011 yılları arasında ise Amerika’da mutfak eğitimi aldım. Yeme-içme sektöründe, işin her yönüyle ilgilendim; barmen, garson ve daha birçok farklı görevlerde çalıştım. 2011 sonrasında da dünyadaki farklı kültürlerin mutfaklarında deneyimlerim oldu, özellikle Asya mutfağına ilgi duydum. 2012’de ise Emirgan Sütiş’te Kuveyt operasyonunun başına geçtim. Emirgan Sütiş o yıllarda Orta Doğu’daki ilk Türk restoranıydı ve kısa sürede oldukça ünlü bir restoran haline geldi. Bir yıl içerisinde 5 şube açtık ve daha sonra Suudi Arabistan, Katar ve Dubai gibi diğer Orta Doğu ülkelerde bulunan şubeleri sattık. 2014 yılında, bünyesinde Caribou Coffee, Five Guys ve Argo Tea gibi zincir markalar bulunan Al-Sayer grubunda, Orta Doğu ve Türkiye Yiyecek-İçecek Geliştirme Operasyonu’nun başına geçtim. 4 yıl içinde 200 şubeye ulaştık. 2020 yılında ise Türkiye’ye kesin dönüş yaptım ve bir ay sonra pandemi başladı. Biz bu dönemi bir fırsat olarak görüp, ortağım Alper Kiresepi ile Bundle Kitchen’ı kurmaya karar verdik.
Pandemi yeme-içme sektörü için çok zorlu bir dönem olmalı…
Evet, herkes için zor bir dönemdi. Pandeminin başlamasıyla, Alper ile ne yapabileceğimizi düşünmeye başladık ve bu dönemde teslimat işine odaklanmaya karar vermemiz gerektiğini düşündük çünkü teslimat hizmetinde deneyimimiz vardı. Örneğin, 2018 yılında Five Guys’ta dünya genelinde ilk teslimat hizmetini Kuveyt’te başlatmıştım ve müşterilerden olumlu geri bildirimler almıştık. 2020 Temmuz’unda, çeşitli markaları tek bir çatı altında buluşturmak amacıyla Bundle Kitchen’ı kurduk ve 2020 Aralık’ta da hizmete başladık.
Bundle kelimesini biz “sepet” anlamıyla kullanıyoruz. Bundle Kitchen ana şirketimiz ve bu çatı altında farklı markaların ürünlerini müşterilere sunuyoruz. Başlangıçta 2 marka ile anlaştık. Markalardan birisi, “kızarmış tavuk” ve “hamburger” satışı yapmak istedi. Biz de bu kategoriye ek olarak, sağlıklı yiyecekler de sunmaya karar verdik.
Pandeminin sona ermesiyle birlikte, müşterilerimiz ürünleri yerinde yemek konusunda yüksek bir talepte bulundu. Biz de şirketi kurarken çalıştığımız danışmanlık firmasıyla, hangi bölgelere yatırım yapacağımızı konuşarak 5 lokasyon belirledik ve 6 ay içinde ilk mağazımızı İstinye’de, ikinci mağazamızı Dikilitaş’ta, üçüncü mağazamızı ise Bomonti’de açtık ve 4 tane daha markayı bünyemize kattık. Şu anda da farklı kategorilerde yiyecek sunan 8 markamız var.
Ghost-kitchen konseptinde başarılı olmak için belirleyici olan şey nedir?
Bizim için en önemli şey, başta kendi beğendiğimiz yiyecekleri tüketicilere sunmak. Dolayısıyla ürünlerimizin kalitesi ve lezzeti konusunda oldukça hassas davranıyoruz. Bu hassasiyet de hem müşteri sadakati oluşturarak hem yatırım alarak işimizi daha da genişletmemizi sağlıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de ghost-kitchen konseptine yatırım yapmak isteyen Orta Doğu’nun en büyük yatırım fonu Nuwa Capital bizimle iletişime geçti ve Kybele Investment’ın da katılımıyla gerçekleştirilen tohum yatırım turunda 1 milyon 250 bin dolar yatırım aldık. Bu yatırımla, Türkiye’deki en iyi 10 lokasyonda daha şubelerimizi hizmete sunmayı hedefliyoruz. Yakın zamanda, Ataşehir şubemiz de tüketicilerle buluşacak. İkinci odak noktamız ise yurt dışındaki şube ağımızı genişletmek. Bu hedefle, 2024’ün ilk çeyreğinde Riyad’da 2 şube daha açacağız ve bu bölgedeki şube sayımızı 5’e çıkaracağız.
Bundle Kitchen olarak, çalışanlarımızın farklı mutfakları öğrenmeleri ve deneyimlemeleri için teşvik programları uyguluyoruz. Çünkü denemediğiniz bir ürünü satamazsınız. İyi bir ürün ve iyi bir hizmet, yatırımcılarla ve müşterilerle buluşmanızı sağlar. Bu nedenle her işletme için ürün kalitesi çok önemlidir.
Yeni mobil uygulamanız diğer teslimat uygulamalarına göre nasıl bir avantaj sunacak?
Bizim için en önemli şey müşteri memnuniyeti ve sadakati. Bu odakta, Bundle Kitchen aplikasyonunda, çok güçlü bir müşteri sadakati sistemi uyguluyoruz. Bunu da elbette verilerle sağlıyoruz çünkü veri, bugünün dünyasında çok önemli bir varlık. Bizim için bir müşterinin ne sıklıkla sipariş verdiğini veya hangi ürünleri tercih ettiğini bilmek çok değerli bir bilgi. Bu verileri yapay zeka ile işleyerek, her misafirimize özel kişiselleştirilmiş teklifler, indirimler veya yeni ürünler hakkında bilgilendirmeler sağlıyoruz.
“Fast casual” yemek konsepti nereye doğru evrilecek?
“Fast casual” yemek konsepti pandemiden sonra hızla büyüdü. Ancak, dışarıda yeme kültürünün değişmeyeceğini düşünüyorum. İnsanlar hala dışarıda yemek yemeyi seviyorlar ve sosyalleşmeyi sürdürmek istiyorlar. “Fine dining” yani lüks restoranlar ve “fast casual” gibi daha hızlı ve rahat yemek seçenekleri bir arada var olacak. Özellikle insanlar artık evde yemek yapmanın pahalı olduğunu fark ettiler ve bu nedenle teslimat hizmetlerini daha fazla tercih ediyorlar. “Fast casual” konseptinin de gelecekteki başarısı, müşterilere pratiklik ve lezzet sunma yeteneğine dayalı olacak.