Adform’un DSP’si ilk kez Samba TV’nin belirleyici CTV segmentlerinden yararlanarak daha geniş bir hedef kitleye ulaşma imkânı sağlayacak.
Ezber bozan yenilikçi reklamverenlere özel olarak tasarlanmış dünyanın önde gelen en güçlü ve güvenilir medya satın alma platformu Adform, hedef kitle verileri ve çok ekranlı ölçüme yönelik TV teknolojilerinde lider konumda bulunan Samba TV ile iş birliği yaparak, Adform’un DSP platformunda yeni CTV hedefleme özelliklerini ve hedef kitle segmentlerini duyurdu. Adform ve Samba TV’nin uzun süredir devam eden iş birliği kapsamında hayata geçirilen ve her iki şirket için önemli bir dönüm noktasını temsil eden bu yeni teklif, 2024 yılının ilk çeyreğinden itibaren Almanya, İngiltere, Fransa, İtalya ve İspanya’da Adform platformu üzerinden kullanıma sunulacak.
Hedef kitle bölünmesini ele almak, geniş ölçekte doğru CTV hedeflemesi sağlamak isteyen reklamverenler için en önemli öncelik olmaya devam ediyor. Hedef kitle davranışındaki değişiklikleri etkili bir şekilde anlamak ve bu boşlukları başarılı bir biçimde doldurabilmek için, kapsamlı verilere ve zorlu hedef kitleleri doğru bir şekilde belirleyip onlarla etkileşim kurmayı sağlayan sofistike teknolojilere olan talep hızlı bir şekilde artıyor. Bu yeni çözüm, Samba TV’nin tescilli birinci taraf CTV verilerini, Adform’un ödüllü çok kanallı DSP platformu ile entegre ediyor.
Bağımsız, belirleyici ve temsili CTV hedef kitle verileriyle zenginleştirilen bu segmentleri, markalar artık Adform’un DSP platformundan istedikleri zaman satın alabiliyorlar. Bu, reklamverenlerin coğrafi konuma göre reklam performanslarını optimize etme ve daha etkili CTV kampanyaları yürütmek için yararlanabilecekleri Samba TV’nin tescilli birinci taraf TV izleme verileriyle desteklenen ‘her zaman açık’ coğrafi hedef kitle segmentlerini de içeriyor.
Bu açıklama, Adform’un yeni küresel Omnichannel biriminin kuruluşunun hemen ardından geldi. Ekim 2022’den bu yana CTV harcamalarını yüzde 115 oranında artıran ve Disney+ ile stratejik bir ilişki kuran şirket, bu son gelişmeyle birlikte CTV teklifini daha da geliştirdi ve büyüttü. Adform, bu önemli büyüme kanalındaki artan talepten faydalanmak için daha güçlü bir temel oluşturmaktadır.
Adform Küresel Satış ve İş Ortaklıkları Kıdemli Başkan Yardımcısı Stefan Sommer, “Samba TV güvenilir bir iş ortağımız ve markaların CTV kampanya performansına öncelik vermesiyle birlikte iş birliğimizi genişletmekten mutluluk duyuyoruz. İçinde bulunduğumuz bu dönem, gerçekten de Samba TV’nin belirleyici verilerini DSP platformumuza getirerek daha güvenilir kitle hedeflemesi sunma açısından ideal bir zaman. Bu yeni çözüm CTV hedeflemesini ve performansını bir üst seviyeye taşıyacak ve tam da reklamverenlerin harcamalarından daha fazlasını talep ettikleri bir dönemde daha fazla değer katacak.” dedi.
Samba TV CEO’su ve Kurucu Ortağı Ashwin Navin, “CTV’nin potansiyelinden yararlanmak ve gelişen izleyici davranışlarını ele almak için markaların, bu çok rağbet gören hedef kitlelerle aynı sayfada olmalarına yardımcı olacak güçlü verilere ve teknolojilere ihtiyaç duyuyorlar. Adform CTV teklifini zenginleştirerek İngiltere ve Avrupa’daki reklamverenlere daha fazla kitleye erişim sağlamaktan büyük heyecan duyuyoruz. Bu iş birliği, gizlilik standartlarına bağlı kalarak açık Web’de yenilikler ve değişimler için oyun alanını daha eşit hale getiren verilerin demokratikleştirilmesi konusundaki kararlılığımızın bir göstergesi olarak öne çıkıyor.” dedi.
Adform Türkiye & MEA & Orta Asya Ülke Müdürü Cem Eroğlu, “Samba TV ile kurulan bu güçlü iş birliği, reklam dünyasındaki yeniliklere öncülük edecek. Yeni hedefleme özellikleri ve hedef kitle segmentasyonları sayesinde Türk ihracatçı markalar, İngiltere ve Avrupa genelindeki CTV kullanıcılarını daha etkili bir şekilde hedefleyebilecekler. Değişen tüketici davranışlarına uyum sağlama ve doğru hedefleme, Adform’un öncelikleri arasında yer alıyor ve bu yeni çözümle bu hedeflere daha da yaklaşıyoruz.” dedi.