Microsoft’tan dev işten çıkarma fırtınası!

Bu kesintilerin çoğunun, Microsoft'un yayıncıyı 68.7 milyar dolara satın almasını nihayet tamamlamasından üç ay sonra Activision Blizzard için de gerçekleşeceği söyleniyor.

2024 yılının daha ilk ayında bile video oyun sektöründeki çalışanlar için zorluklar devam ediyor. Microsoft, Xbox, Activision Blizzard ve ZeniMax (Bethesda olarak da bilinir) ekiplerinden yaklaşık 1.900 çalışanı işten çıkaracağını duyurarak, bu yıl sektördeki toplam işten çıkarmaların sayısını zaten 6.000’e ulaştırdı. 2023 yılında sektördeki toplam işten çıkarma sayısının yaklaşık 9.000 olduğu tahmin ediliyordu.

Microsoft Gaming ve Activision Blizzard liderliği, işlerin büyümesini destekleyecek sürdürülebilir bir maliyet yapısı ile strateji ve uygulama planı konusunda anlaşmaya varma konusunda kararlı. Şirket konuyla ilgili, “Bu süreçte öncelikleri belirledik, örtüşen alanları tespit ettik ve büyüme için en iyi fırsatlar konusunda hepimizin aynı fikirde olduğundan emin olduk. Bu sürecin bir parçası olarak, ekibimizdeki 22.000 kişiden yaklaşık 1900’ünün işine son verme kararı aldık.” dedi.

Bu kesintilerin çoğunun, Microsoft’un yayıncıyı 68.7 milyar dolara satın almasını nihayet tamamlamasından üç ay sonra Activision Blizzard içinde gerçekleşeceği söyleniyor. Xbox ve ZeniMax ekiplerinden bazı pozisyonlar da etkilenecek. Kesintiler, Microsoft’un oyun bölümünün yaklaşık yüzde sekizine denk geliyor.

Microsoft, bu stratejiyi destekleyecek ve dünya çapında daha fazla oyuncuya daha fazla oyun sunma stratejimizi destekleyecek alanlara yatırım yapmaya devam edeceğini belirtti. Bu ekibimiz için zor bir an olsa da, oyuncuları bir araya getiren oyunlar, hikayeler ve dünyaları yaratma ve besleme yeteneğinizde her zamankinden daha fazla güvenim var.

Blizzard Başkanı Mike Ybarra’nın kendi isteğiyle şirketten ayrıldığı belirtiliyor. Ybarra, Blizzard topluluğuna, Blizzard’da geçirdiği süre boyunca ekibi yönlendirme ve geleceği şekillendirme fırsatının kendisi için büyük bir onur olduğunu belirtti.

Blizzard’ın hayatta kalma oyunu, kod adıyla Odyssey, bu yeniden yapılanmanın başka bir önemli sonucu olarak iptal edildi. Bu oyun, Blizzard’ın yeni bir türe adım atmasını sağlayacaktı, ancak projeyi iki yıl önce duyurduğundan bu yana başka bir ayrıntı açıklamadı. Odyssey üzerinde çalışan bazı geliştiriciler, Blizzard’ın erken geliştirme aşamasında olan birkaç umut verici yeni projeden birine taşınıyor.

Odyssey, altı yıldır geliştirme aşamasındaydı. Geliştirme sürecinin ortasında, Blizzard yöneticileri ekibin oyunu Unreal Engine yerine Synapse adlı bir iç motor kullanarak yapmasını istedi. Ancak, teknolojinin bir araya gelmesi çok uzun sürdü. Oyunun erken sürümleri için olumlu geri bildirimler alınmasına rağmen, Odyssey’nin tamamlanması birkaç yıl daha alacaktı. Sonunda, Synapse’in henüz hazır olmadığına karar verilerek Activision Blizzard tarafından oyun iptal edildi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu