Piyasa istihbarat firması Sensor Tower’dan ( NBC News aracılığıyla) alınan verilere göre, X’in ABD’deki kullanıcı tabanı, Musk’un görevde olduğu ilk aydan bu yana her ay azalıyor. Şubat ayında sahip olduğu 27 milyon günlük aktif kullanıcı, Kasım 2022’ye kıyasla %27’lik bir düşüşe işaret etti. Aynı zamanda bir önceki yılın aynı dönemine göre de %18’lik bir düşüş yaşadı.
Sensor Tower, X’in küresel kullanıcı sayısının da o kadar olmasa da %15 düşüşle 174 milyona düştüğünü ekliyor. Dünya çapındaki kullanıcı rakamları, Musk’un hükümdarlığı sırasında biri hariç her ay sabit kaldı veya azaldı.
Musk, X’in büyük sosyal medya uygulamaları arasında en büyük düşüşü görmesine rağmen tüm rakiplerinin ABD’deki kullanıcı sayılarının Kasım 2022’ye kıyasla düşük olması gerçeğiyle teselli bulabilir. TikTok %9,5 düşüşle ikinci en büyük düşüşü gördü ve onu takip etti. Instagram (%4,4 düşüş), Snapchat (%1,7 düşüş) ve Facebook (%0,6 düşüş). X’in aksine, tüm uygulamalar aynı dönemde küresel kullanıcı sayılarının arttığını gördü.
X, Sensor Tower’ın iddiasını yalanladı. Şirket, platformu her gün 250 milyon kişinin kullandığını ve her ay 550 milyon ziyaretçinin olduğunu söyledi. X, hem platformda geçirilen günlük ortalama sürenin hem de günlük aktif kullanıcı dakikalarının yıldan yıla arttığını ekledi. Musk, X’te “eski medya” kullanıcılarındaki düşüşe işaret eden bir gönderiyle yanıt verdi. Pazar günü, X kullanıcılarından “hala eski medya tarafından yanıltılan” arkadaşlarına platformdan bağlantılar göndermelerini istedi.
Ocak ayında, Musk’un X’i satın almasının arkasındaki mali destekçilerden biri olan yatırım fonu şirketi Fidelity, şirketin değerinin, Musk’un satın alımı sırasındaki 44 milyar dolardan %71,5 daha az olduğuna inandığını söylemişti. Fidelity şu anda firmaya 12,5 milyar doların biraz üzerinde değer veriyor.