iFixit, Samsung ile olan işbirliğini sonlandırma kararı aldığını duyurdu. Bu iki yıllık işbirliği, iFixit ve Samsung’un yeni bir anlaşma yapamaması nedeniyle sona eriyor. iFixit, bağımsız işletmeler ve tüketiciler için bir tamir dostu ekosistem oluşturmayı amaçladığı Samsung Tamir Merkezi ile birlikte çalışmıştı, ancak bu hedefe ulaşamadı. Şirket, sonunda “Samsung’un tamiri daha erişilebilir hale getirme taahhüdünün şüpheli olduğunu” belirtiyor.
Samsung, müşterileri için bir öz-onarım programını kolaylaştırmak için iFixit’i kullanıyordu. iFixit, ekran montajlarını, arka camı, şarj portunu ve diğer bileşenleri değiştirmek için adım adım tamir kılavuzları sunarak bu programı destekliyordu. Ancak Samsung ile çalışırken sürekli engellerle karşılaşıldı. Bileşenlerin yüksek maliyeti, müşterilerin cihazlarını tamir etmek yerine değiştirmelerine yol açtı. Örneğin, bataryalar ve ekranlar önceden yapıştırılmış paketlerde sunuluyordu ve müşteriler bataryayı değiştiremezken aynı zamanda daha pahalı bir ekranı da değiştirmek zorunda kalıyordu.
iFixit, tamir atölyelerine iş yapma açısından mantıklı fiyat ve miktarlarda parça sağlayamadı ve Samsung, iFixit’i üç ay içinde bir müşteriye en fazla yedi parça satma sınırlaması getirdi. Samsung, Galaxy S23 serisi, Z Flip 5 ve Z Fold 5 için bile iFixit bileşenleri göndermedi ve S22 serisi piyasaya sürüldüğünden beri hiçbir şey göndermedi. Samsung, en son akıllı telefonları için bileşenleri Encompass aracılığıyla satıyor.
Haziran 2024’ten itibaren iFixit, Samsung’un belirlenmiş üçüncü taraf parça ve araç dağıtıcısı olmayacak. Mevcut tamir bilgileri iFixit’ten kaldırılmayacak, ancak iFixit artık yeni tamir kılavuzları geliştirmek için doğrudan Samsung ile işbirliği yapmayacak. iFixit, Samsung cihazları için parça ve tamir setleri satmaya devam edecek ve mümkün olduğunda OEM parçalarını kullanacak, aynı şekilde iPhone yedek parçaları için yaptığı gibi.
Bu, iFixit’in Samsung ile ikinci başarısız girişimi. iFixit, önceki bir iş birliğiyle Galaxy Upcycling programını duyurmuştu, ancak bu program sonuçta hayata geçmedi. iFixit bloğunda, “Açıkçası ilk seferde ders almadık ve iki yıl önce bizi tamiri benimsemeye ciddi olarak ikna etmelerine izin verdik” diye yazıyor.
Tamir edilebilirlik hedefleri ve ileriye dönük yolculuk
iFixit, Samsung ile iş birliğini sonlandırmasına rağmen, daha fazla tamir edilebilir geleceğe doğru ilerlemeye devam ediyor. Dünya genelinde daha fazla parça gönderiyor, üçüncü taraf tamiri daha bilinir hale getiriyor ve üreticilere tamirin iyi bir iş olduğunu kanıtlıyor.