Dijital Dönüşüm Dünyası (DTW) 2024 etkinliği sırasında Huawei’nin Baş Strateji Mimarısı Dang Wenshuan, Otomatik Ağ Endüstrisi Zirvesi’ne katıldı (TM Forum ve China Mobile tarafından düzenlendi) ve “Daha Büyük Değer İçin AN L4’e Başlama” başlıklı bir ana konuşma gerçekleştirdi.
Otomatik Ağ (AN) endüstrisi, Seviye 3’ten Seviye 4’e evrimin AN değerinde üstel bir sıçrama getireceği kritik bir aşamaya giriyor. Bu konuda Dang Wenshuan şunları söyledi: “AN Seviye 4’ün senaryolara dayalı olarak başarıya ulaşacağına ve çalışan yeteneklerini ilerletme ve müşteri memnuniyeti açısından rekabetçi iş değeri getireceğine inanıyoruz. Ayrıca, telekom temel modelleri ve dijital ikizler gibi temel teknolojilerin gelişimi ile AN Seviye 4’e doğru ilerlemek mümkündür. Bu nedenle, gelişmiş ve gelişmekte olan pazarlardaki küresel iletişim hizmet sağlayıcılarının (CSP’ler) AN’ye Seviye 4’ten başlama stratejisini benimsemelerini öneriyoruz.”
Dang ayrıca Huawei’nin endüstri gelişimi için ana stratejisini Seviye 4 referans mimarisi ve uygulama örnekleri açısından açıkladı. Mimaride, TM Forum’da öne sürülen “tek alan otonomi ve çapraz alan iş birliği” ilkelerine ek olarak, Dang üç ilkeyi önerdi: değer odaklı, kristalleşme ve ürünleştirme. Bu beş ilkeye dayanarak, Huawei’nin otomatik sürüş ağı (ADN) çözümü senaryo özel AI ajanları ve rol özel yardımcı pilot uygulamaları olmak üzere iki tür akıllı ürün ve profesyonel hizmet sunar.
Senaryolara dayalı olarak kendi profilini belirledikten sonra, AI ajanları otomatik çalışma ve sürekli optimizasyon yapabilir. Ayrıca, akıllı İşletme ve Bakım kokpitinde ajan hedefleri belirleme, ajan çalışmasını izleme ve AI devralma hizmetleri dahil olmak üzere insan-ajan etkileşimleri gerçekleştirebilirler. Belirli işletme ve bakım rollerine dayalı olarak, yardımcı pilot uygulamaları, mobil telefonlar ve PC’lerde LUI tabanlı dijital asistan uygulamaları sağlayarak çalışanları yeteneklendirebilir.
Önceki çözümler, Huawei’nin CSP’ler ile iş birliğinde dikkate değer sonuçlar elde etti. Örneğin, China Mobile Guangdong ile iş birliği içinde AI ajanları, yardımcı pilot uygulamalarla birlikte mobil taşıyıcı ağlar üzerinde sorun giderme süresini 120 dakikadan sadece 20 dakikaya kısaltıyor.
Bir Yorum