Migros’un online kanallardaki gelişimini artırmak amacıyla kurduğu Migros One, bulut sağlayıcısı olarak AWS’i tercih ederek 2018 yılından bu yana ölçeklenebilirlik ve esnekliği iyileştirmenin yanı sıra operasyonel iş yükünü azaltıyor.
Migros mobil uygulaması ile tüm online markalarını tek bir uygulamada kullanıcıları ile buluşturan Migros One; binlerce çeşit ürünü soğutuculu araçlarla teslimatını gerçekleştiren Migros Sanal Market, dakikalar içinde teslimat sağlayan Migros Hemen, binlerce rastaurantın buluştuğu Migros Yemek, eşsiz lezzetlerle farklı bir market alışverişi deneyimi sunan Macro Online, organik beslenme öncelikli Tazedirekt, kişisel bakım için Mion, teknoloji ürünleri için de Migros Ekstra ile online kanallarda müşterilerinin ihtiyaçlarına yönelik, farklı çözümler sunuyor.
Yaptığı yatırımlarla geleceğin perakendesine şimdiden hazırlanmaya odaklanan Migros One, farklı iş modellerindeki müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılayabilmesi ve sağladığı müşteri memnuniyeti ile öne çıkıyor. Var olan ürünlerine yeni markalar da ekleyerek kullanıcılara daha geniş yelpazede hizmet verebilmeyi hedefleyen Migros One, bu hedefi doğrultusunda kullanımı kolay ve güvenli servisler sunan AWS’in bulut servislerini kullanıyor.
AWS’i 2018 yılında gerçekleşen Bulut Dönüşüm Projesi ile kullanmaya başlayan Migros One’ın, projenin ilk çalışabilir halini AWS üzerinde görebilmesi yaklaşık 3 hafta sürdü. İlgili işlemleri gerçekleştiren Migros One ekibi, daha önce AWS tecrübesi olmadığı halde dokümantasyonlardan yola çıkarak ve AWS ekibinin teknik desteğini alarak projeyi bu sürede tamamlayabildi. Geçiş sürecinde kullanılan servisler arasında veri tabanı için Amazon RDS (Relational Database Service), sanal makineler için Amazon Esnek İşlem Bulutu (Amazon EC2), nesne depolama için Bulut Nesne Depolama servisi Amazon S3; mikro hizmetler, dağıtılmış sistemler ve sunucusuz uygulamalar için Amazon Simple Queue Service (SQS) ve uygulama ölçeklenebilirliğini iyileştirmek için ağ trafiğini dağıtan Elastic Load Balancing (ELB) yer aldı.
Migros One’nin AWS’e geçiş sürecinde regülasyonlar sebebiyle taşınamayan servisler söz konusu olduğunda ise AWS ile kurum içi ortamlar arasında güvenli ve düşük seviyede gecikmeli bir bağlantı kuruldu. AWS’e tahsis edilmiş bir ağ bağlantısı oluşturulmasını sağlayan AWS Direct Connect ile gerçekleştirilen bu işlem sonrasında kurum içi verilerin AWS’e taşınması için ise verilerin hazırlanmasını ve istenen ölçekte entegre edilmesini sağlayan AWS Glue hizmeti kullanıldı.
Pandemide 10 kat artan trafik ihtiyacı sorunsuz karşılandı
Bulut sağlayıcısı arayışında Migros One’ın talepleri arasında ölçeklenebilirlik ve esnekliği iyileştirmek ve operasyonel iş yükünü azaltmak yer alıyordu. Migros One, AWS servisleriyle operasyonel iş yükünü minimuma indirebilmesi sayesinde zamanının büyük kısmını kendi ürünü üzerinde çalışmaya ayırabiliyor. Bunda, Amazon EC2 servisiyle ihtiyaçları olduğunda istedikleri sayı ve büyüklükte sunucular oluşturup kullanarak, ölçekleme problemini ortadan kaldırabilmeleri de etkili oluyor. Sunucu, veri tabanı gibi servislerin bakımına ayırdıkları süreyi de ürün geliştirme için kullanabilmeleri pazara çıkış sürelerini de azaltıyor. Haftada bir olan pazara çıkış süreci haftada yüze kadar hızlanırken, dört kişilik bir ekip ile bakım maliyetleri minimuma indirildi. Pandemi döneminde öngörülemeyen şekilde, on katına kadar artan trafik AWS servisleriyle sorunsuz şekilde karşılandı.
Migros One Teknoloji Lideri Ömer Başar konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “AWS ile artan trafiğe karşılık sistemlerimizi anlık ölçekleyebildiğimiz için kullanıcılarımıza kesintisiz hizmet verebiliyoruz. Yönetilebilen hizmetlerle ürünlerimizi en kısa sürede pazara sunabiliyoruz. AWS’in servislerine sürekli yeni araç ve teknolojileri eklemesi sayesinde biz de güncel teknolojileri kendi ürünlerimize entegre edebiliyoruz. Gelecekte de müşteri ihtiyaç ve talepleri doğrultusunda en yeni teknolojileri entegre ederek kullanıcılarımıza daha geniş yelpazede hizmet vermeyi hedefliyoruz.”
AWS Türkiye Ülke Müdürü Burak Aydın ise, “Türkiye’de halihazırda hızlı bir ivmeye sahip olan e-ticaret, bugün de hızını kesmeden ilerlemeye devam ediyor. Online market alışverişi ve yemek siparişi de bunda önemli rol oynuyor. Gıda perakende alanında önemli oyunculardan biri olan ve online kanallardaki gelişimini sürdüren Migros‘un Migros One çatısı altındaki dijital kanalları ile ürün ve hizmet yelpazesini geliştirmesini ve müşteri memnuniyetini artırmasını desteklemekten mutluluk duyuyoruz. Her türlü kullanım örneği için makine öğrenimi modelleri oluşturulmasını, eğitilmesini ve dağıtılmasını sağlayan Amazon SageMaker gibi servislerimizi de çalışmalarına entegre ederek ileride ne gibi yenilikler sunacaklarını görmek için sabırsızlanıyoruz.” şeklinde konuştu.